На гостині у казок (свято для учнів 1-х класів і вожатих)

Е. Н. Мінімулліна


Учасникам конкурсу необхідно мати єдину форму. Кожна команда готує свою емблему, що своїм змістом має відповідати характеру змагань.

 

Барвисте оформлення спортивної зали сприяє створенню святкової атмосфери. За 1–2 год до початку учні оформлюють спортивну залу. У залі розвішують малюнки з народних казок, за якими складено естафети, різнокольорові кулі.

 

На конкурс запрошують гостей, з-поміж яких обирають журі.

 

Хід свята

 

Команди-учасниці під музичний супровід входять до спортивної зали.

 

Ведучий. Здрастуйте, шановні гості та учасники змагань! Сьогодні у нас не звичайна естафета, а казкова. Казки люблять і діти, і дорослі, адже в них виявляються богатирська сила, спритність і кмітливість. Сьогодні дорослі повернуться в дитинство, а діти зустрінуться з улюбленими героями казок.

Представлення журі. Привітання команд.

 

  • 1-й конкурс «Колобок»

Інвентар: кеглі; баскетбольні, волейбольні та хокейні м’ячі; ключки; гімнастичні палиці та обручі.

 

Перед кожною командою — 4 кеглі на відстані 1,5 м.

 

Учасникам команд необхідно котити:

  • хлопчики — баскетбольний м’яч гімнастичною палицею поміж кеглями;
  • дівчатка — волейбольний м’яч обручем між кеглями;
  • вожаті — хокейний м’яч ключкою.

 

Перемагає команда, яка фінішує першою.

 

  • 2-й конкурс «Спритний півник»

Інвентар: маленькі гумові м’ячі; кошики; хустки.

 

У центральному колі баскетбольного майданчика розкладають 15 м’ячів, кожному учасникові дають кошик і зав’язують хустинкою очі. За сигналом (оплеск, свисток, вмикання музики) діти збирають м’ячі, кожний у свій кошик. За другим сигналом розв’язують хустку. Перемагає учасник, який зібрав найбільшу кількість м’ячів.

 

  • 3-й конкурс «Морозко»

Інвентар: маленькі м’ячі; гімнастичні лави; довгі скакалки.

 

Команди шикуються біля стартової лінії. За кожною командою — лава, на якій розкладено 10 м’ячів. Попереду команди на відстані 4–6 м — скакалка.

 

За сигналом ведучого перші учасники команд беруть по 2 м’ячі й кидають їх за свою скакалку. Журі підраховує, скільки м’ячів у кожної команди опинилося за скакалкою. Перемагає команда, у якої за скакалкою виявилася найбільша кількість м’ячів.

 

  • 4-й конкурс «Гуси-лебеді»

Вожаті зчіплюють руки, один учень сідає на них, тримаючись за плечі вожатих. За сигналом ведучого вони біжать до свого прапорця й назад. Перемагає команда, яка фінішує першою.

 

  • 5-й конкурс уболівальників «Царівна-жаба»

Інвентар: волейбольні та баскетбольний м’ячі.

У грі беруть участь п’ятеро вболівальників, які по черзі кидають волейбольний м’яч, намагаючись влучити ним у баскетбольний з відстані 3 м. Ті, хто влучили, проходять у другий тур, у якому завдання повторюють, але з відстані 5 м. Учасники, які влучили, переходять у третій тур, де виконують кидки з відстані 7 м. Переможцями стають уболівальники, які влучили у ціль із трьох відстаней.

 

  • 6-й конкурс «Ріпка»

Інвентар: надувні кульки жовтого кольору; шапки; фартухи; хустки; баскетбольні м’ячі; канат.

 

I етап. Естафета в парах (хлопчик у шапці-вушанці тримає баскетбольний м’яч, дівчинка в хустинці — за талію хлопчика). За сигналом ведучого учасники біжать до стійки й, оббігши її, повертаються назад, передаючи м’яч наступній парі.

 

II етап. Учасники перетягають канат. На канаті прив’язано дві кульки. Завдання кожної команди: перетягнути кульку за свою лінію.

 

  • 7-й конкурс «Пузир, соломинка й постіл»

Інвентар: дерев’яні «цеглинки» (20×10 см); надувні кульки; гімнастичні палиці.

 

I етап (для дівчат і хлопців). За сигналом ведучого кожний учасник гімнастичною палицею переміщає кульку вперед до прапорця й повертається назад. Перемагає учасник, який фінішує першим.

 

II етап (для вожатих). Учасники за сигналом ведучого гімнастичною палицею долають відстань до позначки, «вимірюючи» її палицями, що обов’язково мають торкатися підлоги одним кінцем, потім бігом повертаються до своєї команди. Перемагає учасник, який фінішує першим.

 

III етап (для всієї команди). Перед кожною командою кладуть по 4 «цеглинки» так, щоб по них можна було пройти. За сигналом ведучого учасник крокує по «цеглинках», а вожаті переставляють уперед ті, на яких учасник не стоїть. Перемагає команда, яка фінішує першою.

 

  • 8-й конкурс вожатих (юнаки) «Богатирі»

Інвентар: секундомір.

 

Кожний із вожатих за 15 с має виконати максимальну кількість віджимань на кулаках.

 

  • 9-й конкурс вожатих (дівчата) «Маша та ведмідь»

Інвентар: стільці; столи; тарілки; чашки; ложки; фартухи; хустинки.

 

Перед конкурсом на стілець кладуть тарілку, чашку, ложку, фартух і хустинку. На відстані 2–3 м від стільця — стіл. За сигналом ведучого учасниці надягають фартух і зав’язують хустинку. Потім вони почергово переносять на стіл столові предмети, що розташовані на стільці,. Перемагає учасниця, яка «накрила» стіл швидше.

 

  • 10-й конкурс «Буратіно, Мальвіна та П’єро»

Інвентар: гімнастичні лави; бар’єри; обручі.

 

Між стартовою й фінішною лінією кладуть обруч та рюкзак, ставлять бар’єр і лаву. I етап (для вожатих-юнаків). Вожата та хлопчик тримають обруч. За сигналом ведучого вожатий пролазить в обруч, перестрибує бар’єр, тричі стрибає на обох ногах через лаву, оббігає поворотну фішку й повертається до фінішу.

 

II етап (для вожатих-дівчат). Вожата пролазить в обруч, оббігає бар’єр, проходить по гімнастичній лаві, оббігає поворотну фішку й повертається до фінішу.

 

III етап (хлопці та дівчата). Учасники пролазять в обруч; перестрибують бар’єр; стрибають уздовж лави, спираючись на руки, ноги нарізно; оббігають поворотну фішку й повертаються до фінішу. Перемагає команда, яка фінішує першою.

 

Ведучий. На цьому наші казкові естафети завершилися! Поки журі підбиває підсумки, перегляньмо виступ дівчат групи підтримки.

 

Журі підсумує отримані командами очки та повідомляє результати. Нагородження переможців і учасників змагань.

Dounload PDF

Відгуки читачів