Транспорт на вулицях нашого міста. Заняття в середній групі

Г. П. Опалко, вихователь-методист, ДНЗ — ясла-садок комбінованого типу № 8 «Світлячок», м. Умань, Черкаська обл.


Мета: розвивати пізнавальний інтерес дітей; дати знання про засоби пересування; уточнити і розширити уявлення дітей про будову автомашин, їх призначення; навчити розрізняти 5–6 видів автомашин за зовнішнім виглядом, знаходити їх зображення на картках розумових дій; закріпити основні правила дорожнього руху та поведінки пішоходів на вулиці; збагачувати словник дітей словами — назвами машин (легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, снігозбиральна машина, екскаватор, автокран); виховувати інтерес до довкілля, обережність та бажання дотримувати правил дорожнього руху.

 

Матеріал: коректурна таблиця із зображенням наземних видів транспорту; пішоходів на вулицях міста; іграшковий світлофор; дорожні знаки («Пішохідний перехід», «Доріжка для пішохода», «Перехрестя», «Обережно — діти!», «Інша небезпека»); маячок для острівця безпеки; картки розумових дій; набір площинних геометричних фігур для кожної дитини; посібник Гавриш Н. В., Безсонової О. К. «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей».

 

Попередня робота: екскурсія вулицями міста; спостереження за транспортом та пішоходами; рухлива гра «Автомобіль і горобці»; дидактичні ігри («Відгадай за описом», «Можна — не можна»); вправляння в умінні переходити вулицю на «зебрі» автомайданчика дитячого садка; хвилинка-цікавинка «Що? Де? Коли?».

 

Хід заняття

 

Вихователь. Діти, до нас завітав господар вулиць у місті. Як ви гадаєте, хто це?

— Послухайте загадку і відгадайте! 

 

Як переходиш вулицю,

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма.

 

Діти. Світлофор.

 

Вихователь (показує іграшковий світлофор). Він має три ока, усе бачить на своїх дорогах.

Якого кольору очі? Світлофор приніс нам цікаву таблицю і картки.

 

Бесіда біля коректурної таблиці

 

Вихователь. Погляньте на таблицю. Які машини зображено на картинках?

 

Діти. Легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина (можливі інші відповіді).

 

Вихователь

Не літає — гуркотить,

Жук по вулиці біжить.

Очі-вогники горять.

Як жука такого звать?

 

Діти. Легкова автомашина.

 

Вихователь запитує дітей про те, де на таблиці розміщено картинку із зображенням легкового автомобіля чи інших машин (праворуч, ліворуч, угорі, унизу, посередині).

 

Діти знаходять відповідні картинки.

 

Вихователь. Так, у гаражах стоять різні машини: легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, але там є ще й інші. Машину-екскаватор використовують, щоб викопати велику яму для будівництва. (Діти рухами рук імітують дії ковша екскаватора.)

 

Вихователь

Двірник-чудо перед нами,

Величезними руками

За одну хвилину згріб

На дорозі білий сніг.

— Про яку машину загадка?

 

Діти. Про снігозбиральну.

 

Вихователь. Так, це снігозбиральна машина для очищення вулиць від снігу. А це — автокран, що піднімає і переміщує на невелику віддаль вантажі. (Показує інші картинки.)

— Чим різняться машини між собою?

 

Діти. Різна форма кузова, кабіни, наявні інші деталі (ківш, щоб копати землю; щит для згрібання снігу; гачок підйомного автокрана).

 

Дидактична вправа «Закінчи речення»

  • Машини допомагають людям...
  • Легкові автомашини...
  • Вантажівки перевозять...
  • Машиною керує...
  • Усі машини можна назвати одним словом...

 

Динамічна пауза. Гра «Світлофор»

Гру проводять з метою закріплення знань про кольори світлофора, їхнє значення; розвитку уваги і реакції.

 

  • Правила гри

Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець — плескають у долоні; якщо червоний — присідають без руху і звуку. (Повторити двічі–тричі.)

 

Вихователь. Усі автомашини їздять по дорогах, а людям також часто доводиться ходити по дорозі, переходити її.

— Щоб не сталося біди, що потрібно знати пішоходові?

 

Діти. Правила дорожнього руху.

 

Вихователь. А тепер, діти, послухайте вірш про перехід через вулицю та виконайте разом рухи. (Імітація рухів за текстом вірша.)

Подивись ліворуч,

А потім праворуч,

Якщо хочеш ти

Дорогу перейти.

І якщо побачиш,

Будь-яку машину,

Почекай на місці,

Щоб не було біди.

 

Діти повторюють текст вірша за вихователем.

 

Робота з картками розумових дій

— А тепер ми розгляньмо картки, що нам подарував Світлофор. Вони лежать на столах. Я називатиму машину, а ви фішками з геометричними фігурами накриватимете зображення цієї машини на картці. Якщо це пасажирський транспорт, то накривайте кружечком, вантажний — квадратом, а машини, що допомагають людям виконувати важку роботу,— прямокутником.

 

Дидактична гра «Спритні дошкільнята»

Діти об’єднуються у три групи та отримують на кожну групу конверт з пазлами певного дорожнього знака, з яких його необхідно скласти. Складають, називають знак і самостійно пояснюють, навіщо його встановлюють. Вихователь втручається лише за потреби уточнення назви чи призначення дорожнього знаку.

— Діти, разом подякуймо Світлофору за цікаві завдання та добрі знання, поплескаємо в долоні.

   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Людмила 22.01.2017
Дякую, цікавий матеріал.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 6795
 
Догори