Комплексне заняття «Я з’явився!». (Валеологія, рідна природа, мовленнєве спілкування, музичне виховання)

Т. К. Андрющенко Г. М. Семеняка

5-Й РІК ЖИТТЯ

Мета: формувати у дітей мотивацію до здорового способу життя; дати поняття про початок життя та взаємозв’язок живого в природі, про роль матері в народженні дитини; закріпити знання про будову тіла; створити умови для визначення функціонального значення органів чуття; вчити робити узагальнення; розвивати уміння аналізувати та синтезувати під час пошукової діяльності; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я, підтримувати позитивне емоційне ставлення до довкілля.


Комплексне заняття «Я з’явився!». (Валеологія, рідна природа, мовленнєве спілкування, музичне виховання)

Т. К. Андрющенко Г. М. Семеняка

5-Й РІК ЖИТТЯ

Мета: формувати у дітей мотивацію до здорового способу життя; дати поняття про початок життя та взаємозв’язок живого в природі, про роль матері в народженні дитини; закріпити знання про будову тіла; створити умови для визначення функціонального значення органів чуття; вчити робити узагальнення; розвивати уміння аналізувати та синтезувати під час пошукової діяльності; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я, підтримувати позитивне емоційне ставлення до довкілля.

Матеріал: іграшкові яйця, гніздо, яблука, ніж, тарілки, жолуді, каштани, шишки, гілки каштана, дуба, сосни, овочі, фрукти, їх шматочки на шпажках, блюдо, заготовка картини, фотографії дітей.

Тезаурус: вітаміни, давати життя, дегустатор, дослідники, здоров’я, народження, немовля, органи тіла, органи чуття, паросток, репортаж.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти під музичний супровід (музична імпровізація) заходять до зали і ховаються за яйцем, що висить перед центральною стіною. Вихователь починає заняття, діти виходять з-за яйця зі словами «Я з’явився». На прохання педагога вони пояснюють, ким себе уявляли, поки були там, аргументуючи свої відповіді.

Вихователь пропонує до уваги дітей гніздо, в якому знаходяться іграшкові яйця з ляльками-птахами всередині та яблука.

Проблема. Що тут зайве? Чому? Що знаходиться всередині яйця? Як дізнатися, що є всередині яблука?

Завдання дітям:

    розрізати яблука;

    обґрунтувати призначення насіння;

    побудувати екологічний ланцюжок (насіння à яблуня à яблуко à насіння).

(Практична частина. Використовувати картинку із зображенням яблуні.)

(Імітація урагану, після якого діти знаходять розсипані по залі каштани, жолуді, шишки.)

Дидактична гра «Де чиє місце?» (муз. «Мечтание» Г. Марради).

Завдання: зібрати каштани, жолуді, шишки і покласти біля відповідного дерева, елементи якого є в залі.

Запитання:

Чому саме до цих дерев поклали насіння? (Діти мають побудувати відповідні екологічні ланцюжки за аналогією з яблуком.)

А хто вам дав життя?

Як можна сказати про маму, яка вона? (Прекрасна, гарна, чудова, мила, люба, кохана, ніжна, тендітна, любляча, ласкава, пестлива, голублива, привітна, приязна, дбайлива, турботлива)

Як називається маленька дитинка? (Немовля)

Вихователь пропонує знайти немовля серед фотознімків.

Вихователь повідомляє дітям, що немовля має таку ж будову, що й доросла людина, і пропонує їм повторити будову тіла і функції органів чуття під час фізкультхвилинки.

будова тіла

(сл. Н. В. Карпенко, муз. М. Катричка)

Познайомтесь, я дитина,

Руки в сторони, нога на п’ятку.

Хоч маленька, а людина.

Руки до себе, в сторони.

Всі частини тіла знаю,

«Пружинки».

Визначаю й називаю.

 

Є у мене голова,

Нахили головою вправо, вліво.

І вона творить дива.

Нахили головою вперед, назад.

Шия голову тримає,

Голову витягнути вперед. В. п

Нахиляє, повертає.

Нахил, поворот головою.

Є у мене дві руки,

По черзі руки вперед.

Це мої помічники.

Повороти долонями.

А непосидючі ноги Прокладають в світ дороги.

Марш.

Тулуб з’єднує частини,

Нахили вправо-вліво.

Є живіт у нас і спина.

Нахили вперед-назад.

І всьому хребет опора,

Поворот тулубом.

Ось така моя будова.

Руки в сторони-вверх.

ОРГАНИ ЧУТТЯ

Око бачить, вухо чує,

Носик запахи пильнує.

Язичок відчує смак,

Якщо в страві щось не так.

Має шкіра гарний дар:

Знає дотик, холод, жар.

Вихователь запрошує дітей перевірити на практиці призначення органів чуття, впевнившись, що діти знають, хто та кий дегустатор.

Дидактична гра «Вгадайте на смак» (музична імпровізація).

Завдання дітям:

    скуштувати подані на шпажках шматочки фруктів чи овочів;

    визначити, що їли;

    описати, який це продукт на смак;

    знайти даний овоч або фрукт у вазі;

    розказати про вітамінні якості названих овочів чи фруктів: «Вітамінне інтерв’ю». Дидактична гра «Фрукти овочі» (муз. В. Шаїнського «Улыбка»)

Завдання дітям: розкласти в окремі котики овочі та фрукти.

Вихователь пропонує дітям згадати, що ще потрібно для здоров’я, і аргументувати відповіді під час створення фоторепортажу «Ми здорові діти».

(Діти відшукують потрібні фотознімки, створюють картину здоров’я.)

Фінальна пісня «Ми малята-здоров’ята» (муз. і сл. М. Катричка).

Відгуки читачів