Київська Русь. Урок узагальнення. Історія України. 7 клас

Пивоварова Ю. М., Павлоградська ЗОШ № 7, Дніпропетровська обл.


Мета: систематизувати та узагальнити знання, отримані впродовж вивчення теми, удосконалювати навички роботи в групі, розвивати в учнів уміння аналізувати та узагальнювати історичні факти, працювати з картою, вільно оперувати історичними поняттями, характеризувати історичних діячів, сприяти формуванню національної самосвідомості учнів.

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть: удосконалити навички роботи у групі; аналізувати та узагальнювати історичні факти; працювати з картою; вільно оперувати історичними поняттями та хронологією подій; характеризувати київських  князів, визначати особливості їхньої політики.

 

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань, умінь та навичок.

 

Форма уроку: історичні перегони.

 

Обладнання: підручник (Свідерський Ю. Ю., Ладиченко Т. В., Романишин Н. Ю. Історія України: Підруч. Для 7 кл. — К.: Грамота, 2007), електронний атлас, мультимедійний проектор, ноутбук, дидактичні картки, портрети князів.

 

Хід уроку

 

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

 

ІI.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прослуховування фрагменту пісні «Київська Русь» у виконанні К. Бужинської (елементи пісенної методики викладання історії).

  1. Про яку державу йшлося у пісні?
  2. Який народ створив цю державу?
  3. З якою метою учні України вивчають історію Київської Русі?

 

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

  • Картографічна розминка (колективна). Робота з електронним атласом

Учням пропонується карта, де позначено територію  Київської Русі на різних етапах її розвитку.

  1. Як змінювалась територія Київської Русі?
  2. За часів якого князя Русь досягла свого розквіту?
  3. Яка карта засвідчує  процес роздробленості Київської Русі?

 

  • Хронологічний ланцюжок

Учні об'єднуються в 4 групи. За одну хвилину вони повинні написати якомога більше дат з історії Київської Русі, а потім вони мають називати, яких подій стосуються ці дати.

 

  • Княжі змагання

Учні працюють у чотирьох групах.

1-ша група: розставити портрети князів в хронологічній послідовності;

2-га і 3-тя групи:скласти асоціативний кущ «князь Володимир», «князь Святослав»;

4-та група: виправити помилки в історичному документі.

 

 

«Святослав був сином Олега та Ольги. Він прийшов до влади  945 року. За його правління територія Київської Русі значно зменшилась. Святославу не вдалося здолати Хозарський каганат. Похід на Балкани 968 року був успішним, проте другий Балканський похід завершився поразкою. Навесні 972 р., повертаючись до Києва, Святослав загинув у битві з половцями поблизу дніпровських порогів».

 

  • Історична абетка

Учитель вимовляє будь-яку літеру алфавіту, а учні у відповідь називають термін чи поняття, що починається з цієї літери, після чого говорять, що вони означають. Відповідає та команда, яка швидше надасть відповідь.

 

 

  • Історичний марафон(письмово виконується в зошитах)

«Київська Русь наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст.», С. 262–263 підручника.

 

ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

  1. Що нового ви дізналися на уроці?
  2. Що для вас було цікавим або нецікавим на уроці?

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати твір-роздум «На кого з князів Київської Русі я хотів би бути схожий? Чому?».

Dounload PDF

Відгуки читачів