Вправні господарі. Змагання між хлопцями. 7 клас

І. П. Гідіна, учитель трудового навчання (технічних видів праці) І категорії, ЗНЗ № 170, м. Київ

 

Продовження. Початок див. № 17 (77)


«Тиждень творчості». Вівторок. Технологічні види праці.

 

Мета конкурсу: перевірка та закріплення теоретичних знань про різні види робіт, інструменти, матеріали та їх використання.

 

Конкурс відбувається на сцені у вигляді КВК, де беруть участь дві команди, у кожній — по п’ять осіб. Склад журі: учителі, учні старших класів.

 

Хід заходу

 

На сцену виходять ведучі конкурсу — дві дівчинки.

 

1-ша ведуча. Ми раді вітати вас на нашому конкурсі «Вправні господарі».

 

2-га ведуча. Сьогодні хлопці нашої школи покажуть нам, чи хороші вони господарі, чи такі майстри, як хлопчик із вірша.

 

Я навчатися не хочу,

Я відомий майстер.

Я зроблю все, що захочу,

Все у мене вдасться.

Ось важка яка робота,

Рамку роблю я для фото.

Вдарив раз я молотком,

Цвях скрутився черв’яком,

Пилка трішки попиляла

Та у дереві застряла.

І рубанок не стругав,

А шматочки виривав.

Вийшла рамка. Що за диво?

Косо криво, косо криво…

 

1-ша ведуча. Ні, це не про наших хлопців.

Я впевнена, що вони в нас справжні майстри, і це вони зараз доведуть.

 

2-га ведуча. На сцену запрошуємо команду 7-А класу, привітаємо її.

(Виходить команда учнів 7-А класу.)

 

Капітан команди 7-А кл. Вас вітає команда «Золоті руки».

 

Наш девіз: «Діло майстра величає».

 

1-ша ведуча. На сцену запрошуємо команду 7-В класу, привітаємо її.

(Виходить команда учнів 7-В класу.)

 

Капітан команди 7-В кл. Вас вітає команда «Усевмійко».

 

Наш девіз: «За що візьмемось — усе зробимо!»

 

 

2-га ведуча. Оголошуємоперший конкурс — «Тести».

 

Командам необхідно обрати правильну відповідь на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом.

 

Запитання для конкурсу

1. Для розмічення великої кількості однакових заготовок використовують:

а) лінійку;

б) шаблон;

в) лекало.

 

2. Який із металів найм’якіший?

а) Мідь;

б) олово;

в) алюміній.

 

3. Який метал має червонуватий колір?

а) Мідь;

б) цинк;

в) свинець.

 

4. Із якої жерсті виготовляють відра, зливні труби?

а) Білої;

б) чорної;

в) дахової.

 

5. Найтонший листовий метал — це:

а) жерсть;

б) дахова сталь;

в) фольга.

 

6. Який інструмент призначений для вирівнювання м’якого металу?

а) Молоток;

б) киянка;

в) напилок.

 

7. Як називають процес роботи зубилом?

а) Рубання;

б) обпилювання;

в) різання.

 

8. Поділ металу на частини називають:

а) розміченням;

б) різанням;

в) випрямлянням.

 

9. Як називають маленький напилок для виконання точних робіт?

а) Рашпіль;

б) надфіль;

в) оксамитовий.

 

10. У чому закріплюють заготовку перед обробкою?

а) У патроні;

б) у лещатах;

в) на столі.

 

1-ша ведуча. Шановне журі, підрахуйте та оголосіть результати конкурсу «Тести».

 

 

Журі підраховує і оголошує бали конкурсу «Тести». У цей час ведучі розташовують два однакових плакати із завданням «Підібрати інструменти до відповідного виду роботи».

 

1-ша ведуча. Оголошуємо другий конкурс — «Уважність та швидкість».

 

Члени команд мають олівцем з’єднати відповідні слова, які записані у дві колонки. Кожне правильне з’єднання оцінюють 1 балом.

 

Ураховують також швидкість з’єднання. Команда, яка виконала завдання першою, отримує додаткових 3 бали. Команди підходять до плакатів та починають з’єднувати відповідні слова.

 

Підібрати інструменти до відповідного виду робіт:

1 Випрямляння зубило
2 Розрізання гладилка
3 Обпилювання ножиці
4 Розмічання дриль
5 Рубання кернер
6 Свердління напилок

                           

(Відповіді: випрямляння — гладилка; розрізання — ножиці; обпилювання — напилок; розмічання — кернер; рубання — зубило; свердління — дриль).

 

1-ша ведуча. Шановне журі, підрахуйте та оголосіть результати конкурсу «Уважність та швидкість».

(Журі підраховує та оголошує бали конкурсу).

 

 

1-ша ведуча. Оголошуємо третій конкурс «Знайди зайве слово». Із запропонованих слів слід знайти зайве, яке не відповідає іншим за своїм призначенням.

 

Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом.

 

1.

а) Зубило,;

б) молоток;

в) ножиці;

г) лобзик

 

2.

а) Кутник;

б) лінійка;

в) свердло;

г) рисувалка

 

3.

а) Мідь;

б) сталь;

в) олово;

г) цинк

 

4.

а) Рашпіль;

б) ножівка;

в) стамеска;

г) плашка

 

Відповіді:

1 2 3 4
Г В Б Г

 

1-ша ведуча. Шановне журі, підрахуйте та оголосіть результати конкурсу «Знайди зайве слово».

 

1-ша ведуча. Бачу, уже засиділись наші вправні господарі. Потрібно трішки м’язи розім’яти. Пропонуємо фізкультхвилинку, четверте завдання «Пантоміма».

 

2-га ведуча. Завдання: учасники однієї команди показують жестами й мімікою види робіт, а інша команда має відгадати, що це за робота. Оцінюють 1 балом тільки ту пантоміму, яку інша команда розгадала.

 

 

Види робіт для конкурсу «Пантоміма»

1. Розпилювання дошки.

2. Склеювання деталей.

3. Довбання деревини.

4. Згинання металу.

5. Зачищення деталей.

6. Стругання деревини.

 

1-ша ведуча. Шановне журі, підрахуйте та оголосіть результати конкурсу «Пантоміма».

(Журі підраховує та оголошує бали конкурсу).

 

1-ша ведуча. А після розминки попрацюємо головою.

 

2-га ведуча. Оголошуємо п’ятий конкурс — «Загадки».

 

Спробуймо розгадати загадки про працю. Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом.

 

 

Загадки

1. Сам у кімнаті, а голова на вулиці. (Цвях)

2. Тоненька, гостра, з одним вушком. (Голка)

3. Сам худ, а голова з пуд. (Молоток)

4. Дерево їсть їдок, а зубів в один рядок. (Пилка)

5. З якого відерця води не напитися? (Наперсток)

6. Товстий тонкого поб’є, тонкий щось та і приб’є. (Молоток і цвях).

 

1-а ведуча. Шановне журі, підрахуйте та оголосіть результати п’ятого конкурсу «Загадки».

(Журі підраховує та оголошує бали конкурсу).

 

1-ша ведуча. І нарешті останній шостий конкурс «Домашнє завдання».

 

Кожній команді було дане завдання: знайти прислів’я та приказки про працю.

 

Командам слід називати підготовлені прислів’я або приказки.

 

Переможцем цього конкурсу вважатимуть ту команду, яка назвала більше приказок або прислів’їв. Конкурс оцінюють 1 балом.

(Команди називають прислів’я та приказки.)

 

 

2-га ведуча. Шановне журі, підрахуйте та оголосіть результати шостого конкурсу «Домашнє завдання» та підведіть підсумки змагання.

(Журі підраховує бали конкурсу та оголошує команду-переможницю).

 

1-ша ведуча. Настала урочиста мить.

 

Шановний голова журі, нагородіть команду-переможницю та вручіть цінні подарунки учасникам змагань.

 

2-га ведуча. Змагання закінчилися! Переможець оголошений! Команди нагороджені!

 

До нових зустрічей!

Dounload PDF

Відгуки читачів