Наш друг — Світлофор. Пізнавальна гра-заняття

В. В. Коларова, керівник гуртка раннього естетичного розвитку «Барвінок», Центр дитячої та юнацької творчості Ленінського р-ну, м. Донецьк


Мета: перевірити і закріпити набуті дітьми знання правил дорожнього руху; навчити використовувати набуті знання в реальних умовах; виховувати почуття відповідальності за свої дії.

 

Дійові особи

  • Світлофор (одяг у вигляді світлофора)
  • Пішохід (одягнений звичайно)
  • Зебра (двоє дітей, накритих смугастим костюмом у вигляді Зебри)
  • Підземний перехід (дитина, у якої попереду на грудях — знак підземного переходу)
  • Ведуча
  • Незнайко

 

Хід заходу

 

Зала прикрашена плакатами про правила переходу проїжджої частини, на стіні — дорожні знаки («Пешохідний перехід», «Підземний перехід», «Світлофор»).

 

Під музику з кінофільму «Берегись автомобиля» діти заходять до зали, сідають на стільці.

 

Ведуча. Добрий день! Сьогодні до нас завітає незвичайний гість! Йому не байдуже життя кожної людини, тому прийшов до нас, щоб перевірити, як ви поводитися на вулиці та на дорозі. Послухайте загадку. Про кого йдеться?

 

У світі є доріг господар —

Важлива постать для людей,

Він регулює рух ретельно,

Безпечним робить кожен день.

Три кольори його магічні

Диктують правила ігри,

Дорослі й діти поважають.

Про кого мова? Ти назви.

 

Водіям і пішоходам

Він найкращій в світі друг,

Завдяки йому всі люди

Контролюють кожен рух!

 

(Відповіді дітей.)

Ведуча. Так, правильно, це Світлофор. Діти, ми живемо в чудовому місті з широкими вулицями й проспектами. Ними рухається багато машин, тролейбусів, трамваїв, тому існують чіткі правила для водіїв та пішоходів. Про них нам розповість наш гість Світлофор.

 

Виходить Світлофор, тримає за руку Незнайка.

Незнайко

Велике місто — просто горе...

Я розгубився: «Ой» і «Ай».

Не знаю знаків світлофора,

Ледь не потрапив під трамвай!

Туди-сюди вправно снують...

Я впав у розпач і не знаю:

То де ж дорогу перетнуть?

 

Ведуча. Не переймайся, Незнайко, наші діти тобі допоможуть! Адже вони знають, навіщо потрібен Світлофор.

1-ша дитина

Що стоїть на вулиці,

Високе та триоке?

Червоно, жовто, зелено

Моргає у всі боки?

 

2-га дитина

Це — Світлофор, наш добрий друг,

Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги

Пускає чи спиняє.

Світлофор. Розкажіть Незнайкові, навіщо мені три кольори, та що вони позначають.

 

3-тя дитина

Червоне світло — пам’ятай:

Йти не можна, лиш чекай,

Жовте бликне — не хвилюйся,

Пильним будь і приготуйся!

 

4-та дитина

Перехожим він моргає:

«Пильно гляньте ви на мене!»

Він очей аж троє має:

Червоне, жовте і зелене!

 

5-та дитина

Ти на хвильку зупинись

І на Світлофор дивись:

Зелене світло — дощ чи злива,

Через дорогу йди сміливо!

 

6-та дитина

Шлях безпечно перейти

На шумній дорозі

Три яскраві кольори

Стануть у підмозі!

 

Незнайко. Я все зрозумів, тепер я зможу перейти вулицю.

 

Світлофор

Зачекай, ми зараз перевіримо!

Червоне світло загориться...

 

Незнайко (разом з дітьми). Я зразу мушу зупиниться!

Світлофор. А жовте — значить...

Незнайко (з дітьми). Приготуйся!

Світлофор. Зелене — швидше...

Незнайко (з дітьми). Я іду!

 

Ведуча. А зараз перевіримо, як ви засвоїли правила переходу вулиці та пограємо разом з Незнайком.

 

Незнайко сідає до дітей, проводиться гра «Сигнали світлофора». На червоне світло має панувати тиша, на жовте — діти плескають у долоні, зелене — тупотять ногами, удаючи начебто йдуть.

 

За дверима чутно плач.

 

Ведуча. Хто це до нас завітав та соромиться увійти?

 

Заходять дитина у костюмі Зебри та дитина зі знаком «Підземний перехід».

 

Зебра. Добрий день!

 

Підземний Перехід. Ми заблукали, шукаючи свого друга Світлофора.

 

Ведуча. А ви хто?

 

Зебра

Знає кожен пішохід:

Зебра — смужки на асфальті!

Крокувать по «зебрі» слід!

 

Підземний Перехід

Для всіх є правило строге:

Коли переходиш дорогу,

Йди в підземний перехід —

Жити будеш до ста літ!

 

Разом

Тротуар для пішоходів —

Хай це знає кожен.

Лиш по ньому ти ходити

І гуляти зможеш!

 

Світлофор

Неуважний пішохід

Не помітив перехід.

Він мерщій через дорогу —

І пошкодив собі ногу.

Швидко їхало авто,

Зачепило за пальто,

Пішохід враз втратив сили,

Впав невдаха під колеса,

Вмить змінилася адреса.

Не потрапив він до школи,

А відвезли на уколи

Ногу в гіпс йому взяли,

На розтяжку підтягли.

І лежить тепер невдаха

У палаті, оха й аха.

Хто ж у тому, діти винен,

Що він ледве не загинув?

 

(Відповіді дітей.)

 

Ведуча. А зараз разом з гостями відповімо на запитання від нашого друга Світлофора.

1. Для кого призначений тротуар? (Пішоходів)

2. Для кого призначена проїжджа частина? (Для транспорту)

3. Як називають місце переходу пішохода через дорогу? (Пішохідний перехід)

4. Що допомагає переходити дорогу? (Світлофор)

5. Що означають кольори світлофора?

6. Як позначене місце переходу для пішоходів? («Зеброю»)

 

Світлофор. Дякую вам, діти! Я дуже радий, що завітав до вас на гостину. Закон вулиць і доріг — це «Правила дорожнього руху». Він дуже суворий і не пробачає, якщо пішохід іде вулицею, не дотримуючи цих правил.

Якщо правила не вчить,

Це є небезпека,

Вас машина зіб’є вмить,

Та що мчить здалеку.

 

Пішохідний Перехід

Коли дуже поспішаєш

І часу не маєш,

Не біжи, а зупинись —

Шлях уважно роздивись.

 

Ведуча

А щоб дорогу перейти —

Є всяк перестроги.

Не можна як завгодно йти

На інший бік дороги!

 

Незнайко

Правил дорожнього руху багато,

Хай знають їх і дівчата, й хлоп’ята

 

Діти і персонажі (разом)

Сто разів ми повторимо правило кожне:

З дорогою всім жартувати не можна!

 

Ведуча. На цьому наше заняття добігло кінця. Я хочу подякувати Світлофору та знакам, що завітали до нас! Ми їх знаємо та виконуємо правила дорожнього руху. До побачення!

 

Література

  1. Журнали «Позакласний час».— 2008.— № 10; 2012.— № 9–10.
  2. Моє улюблене свято.— Донецьк : Донеччина, 2006.
  3. Музично-ритмічні рухи в дитячому садку.— К. : Музична Україна, 1986.
  4. Сценарії свят в початковій школі. 1–4 клас.— Х. : Вид. група «Основа», 2010.
Dounload PDF

Відгуки читачів