Зростаємо дружними. Заняття з ґендерного виховання для дітей середнього дошкільного віку

О. М. Седлецька, вихователь, ДНЗ № 2 «Зірочка», м. Умань, Черкаська обл.


Мета: уточнити знання дітей про імена для хлопчиків, дівчаток та їх значення; розширювати уявлення про те, що хлопчики та дівчатка різняться між собою (інтересами, вибором одягу, характером); формувати вміння зважати на інтереси, потреби однолітків протилежної статі; розвивати зв’язне мовлення, увагу, організованість, уміння працювати в підгрупах; виховувати повагу одне до одного, наполегливість у досягненні загальної мети.

 

Матеріал: картонна коробка з різнокольоровими стрічками; клубок жовтих ниток; два конверти (синього та рожевого кольору) з ілюстраціями різних іграшок; дві іграшкові шафи; набір одягу (для дівчаток та хлопчиків).

 

Підготовча робота: виконати з батьками домашнє завдання — підготувати коротке повідомлення про значення свого імені.

 

Хід заняття

 

Вихователь

Добрий день, мої малята!

Любі хлопчики й дівчата!

 

— Дітки, зараз утворімо коло і візьмемося за руки, щоб відчути тепло та доброзичливість одне одного. (Діти утворюють коло, беручись за руки.)

— Якщо ви відчули тепло рук своїх сусідів, то вас можна назвати друзями. Поплескайте в долоні ті, хто відчув тепло рук свого сусіда. (Діти плескають у долоні.)

— Отже, ми всі друзі — і хлопчики, і дівчатка. І щоб працювати далі, необхідно об’єднатися в команду. Об’єднає нас клубочок, що ви передаватимете по колу, називаючи своє ім’я та його значення.

 

Діти по черзі називають своє ім’я, розповідають про його значення, передаючи клубок по колу з рук в руки.

— Ви помітили, що нитка клубочка, який ми передавали, утворила коло. На що схоже це зображення? (Відповіді дітей.)

 

Вихователь пропонує перетворити коло на сонечко, приєднавши промінці.

— Щоб їх отримати, потрібно виконати певні завдання.

— Ви готові? (Відповіді дітей.)

— Хто у вашій спільній команді є лагідними, ніжними, милими, прошу підійти до синього конверта. А ті, хто є сильними, мужніми, відважними, підійдіть до рожевого конверта.

 

  • Дидактична гра «Обери подарунок»

Дівчатка обирають із синього конверта по одному подарункові, який би вони хотіли подарувати хлопчикам. А хлопчики — подарунок для дівчаток.

— Що дівчатка обрали для хлопчиків і хлопчики — для дівчаток? (Відповіді дітей.)

— Чому дівчаткам дарують..? (Відповіді дітей.)

— Чому хлопчикам дарують..?(Відповіді дітей.)

— Ви продемонстрували свою чемність. І хлопчики, і дівчатка нашої групи вміють обирати і дарувати подарунки одне одному.

 

За правильно виконане завдання хлопчики отримують по синій стрічці-промінцю, а дівчатка — по рожевій стрічці-промінцю.

— Подаруйте ці промінчики нашому сонечку.

 

Діти прикріплюють стрічки до кола.

— Створене сонечко дарує нам тепло!

 

  • Фізкультхвилинка

Сонце світить нам в лице,

(Діти піднімають голову вгору.)

Виростає деревце.

(Піднімають руки вгору, стаючи на носочки.)

Гріє травичку, кошеня і маленьке цуценя.

(Імітують рухи тварин.)

Жабенятко спить в траві.

(Присівши, кладуть руки під щоки.)

Прилітають комарі.

(Імітують комах, які літають.)

Сонце спати захотіло і за обрій полетіло.

(Діти присідають, імітуючи захід сонця.)

 

  • Дидактична гра «Прибери в шафі»

— Перед вами — дві шафи: рожева — для дівчаток, а синя — для хлопчиків. У них міститься багато різного одягу. У рожеву шафу дівчатка відбирають і складають одяг для дівчаток, а хлопчики відбирають і складають одяг для хлопчиків у синю шафу.

 

Діти складають одяг у відповідні шафи.

— Ви молодці, впоралися і з цим завданнями!

— Як можна охарактеризувати хлопчиків, які впоралися із завданнями швидко, безпомилково? (Відповіді дітей.)

— Як охарактеризуємо дівчаток, які виконували завдання охайно, безпомилково?(Відповіді дітей.)

— Усі ви охайні, розумні, уважні, добрі. І дівчатка, і хлопчики впоралися із завданнями вправно.

— Дівчатка завжди поруч з хлопчиками, і ми пам’ятатимемо, що хлопчики ...які? (Сильні, мужні, відважні) Вони завжди захищатимуть дівчаток. А дівчатка... які? (Милі, лагідні, тендітні) Вони завжди допомагатимуть хлопчикам.

— Молодці! Ви добре впоралися із завданням! За це я вам дістаю ще по два промінчики для нашого незвичайного сонечка. Приєднаємо їх!

 

Діти приєднують промінчики.

— Яке чудове, незвичайне сонечко ви створили! Воно із синіми промінчиками, що зігріватимуть хлопчиків, та рожевими промінчиками, що зігріватимуть дівчаток. Сонечко вдячне і хлопчикам, і дівчаткам, які разом його створювали.

 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 7948
 
Догори