Автоматизація звука [ш] у складах. Підгрупове або індивідуальне заняття

Н. Г. Гуляєва, Донецька обл.


Завдання: уточнити артикуляцію та ізольовану вимову звука [ш]; продовжувати формувати тривалий струмінь повітря; тренуватися вимовляти звук [ш] у складах, вчити визначати звук у словах; закріпити поняття «одяг», «взуття», розвивати інтонаційну виразність мови, увагу, дрібну моторику.

 

Обладнання: малюнки «Язичок», «Діти», «Маша», «Кошеня»; малюнки за темою «Одяг», «Взуття»; лабіринт «Хто господар?»

 

Перебіг заняття

 

I. Організаційний момент

— Прослухайте, яку пригоду приготував для вас сьогодні Язичок.

Всі малята і звірята

Вранці займаються зарядкою.

Язичок наш з малятами

Теж виконує зарядку.

 

II. Основна частина

1. Артикуляційні вправи

Вирішив язичок зробити зарядку разом з дітьми. Діти тягнуть гумку, і Язичок теж (вправа «Парканчик»).

Діти виконують вправи з обручами, і Язичок узяв обруч (вправа для губ «Кільце»).

Діти відпочивають на матрасах, Язичок з ними (вправа «Лопатка»).

Діти прогнули свої спинки, Язичок теж (вправа «Чашечка»).

Діти підкидають м’ячі вгору, і Язичок теж (вправа «Фокус»).

Зарядка закінчилася, діти стоять рівненько, і Язичок також (вправа «Парус»).

 

2. Вправи на дихання

Зачиняються двері спортзалу (показ долонями): ш-ш-ш. Діти побігли одягатися. За ними летить вітерець, підганяє їх: ш-ш-ш (спочатку тихо, потім голосніше).

 

3. Вправи на розвиток дрібної та загальної моторики

Діти одягаються, за логопедом виконують колові масажні рухи по кожному пальчику: шша, шшо, шши, шше, шшу.

— Що роблять діти?

— Відберемо одяг, який на дітях (підбирають потрібні картинки).

— А що залишилося?

— Давайте покажемо, як взуваються діти (виконують ті ж рухи по пальчиках другої руки і промовляють: ши, ше, шо, шу, ша).

 

Вправа «Одягни Машу». Визначення звука [ш] у словах

А тут одягається Маша (картинки). Їй потрібні тільки такий одяг і взуття, у назвах яких є звук [ш] (діти беруть потрібні картинки).

 

Вправа «Закінчи слово»

Дочекався Язичок Машу й пішов разом з нею. Поки вони йдуть, ми про них поговоримо. Я почну, а ви закінчуйте.

Язичку подобається Ма(ша). Він часто згадує Ма(шу). Сумує, коли немає Ма(ші). Язичок іде поруч з Ма(шею).

 

Вправа «Вимовляй з відповідною інтонацією»

Ідуть Язичок з Машею і побачили кошенятко. Воно загубилося й шипить: ша, ши, ше, шу, шо, ши.

 

4. Робота з лабіринтом

А ось знайомі малята (картинка-лабіринт).

Хто з них господар кошенятка?

— Зраділо кошеня, стрибає біля дівчинки: ша, шо, шу, ши, ше (промовляти з відповідною інтонацією).

 

III. Підсумок

Язичок з Машею продовжують гуляти, а ми свої вправи закінчуємо.

Пригадаємо, який звук ви так старанно промовляли?

— Ш-ш-ш.

Dounload PDF

Відгуки читачів