Практичне значення досвіду, або в чому полягає основна ідея організації та діяльності творчої групи вчителів англійської мови

Романенко О. В., НВК: ЗОШ І ступеня — гімназія, м. Ямпіль, Вінницька обл.


З метою втілення в життя основних засад та вимог чинних шкільних навчальних програм вивчення англійської мови у загальноосвітніх закладах на рівні Європейського стандарту,намагаючись покращити результати мовленнєвих навичок комунікативної компетенції тавраховуючи вимоги нашого сьогодення, взаємного обміну досвідом роботи вчителів кафедри іноземних мов, впровадження елементів передового педагогічного досвіду у творчий доробок молодих учителів, здійснення методичної допомоги учителям району було створено творчу групу вчителів іноземних мов.

 

Епіграфом нашої роботи став вислів Томаса Хьюза “It’smorethanagame, it’saninstitution” (Це більше ніж гра —це навчання). Спочатку наша діяльність була спрямована на організацію роботи учнів молодшого та середнього шкільного віку, тому ми взяли за основу гру. Але з року в рік методи і форми викладання змінювалися, з’являлися нові види роботи, мінявся склад групи, набутий досвід роботи дозволив опанувати нову форму роботи в підготовці та плануванні уроку.

 

Ми звикли, що раніше під час проведення відкритих уроків все навантаження випадало на одного вчителя. Вчителі, які входять до складу групи, спробували експериментувати та змінити форму підготовки сучасного відкритого уроку.

 

Почавши працювати разом в команді, керувалися в роботі словами відомого французького актора Жерара де Пард’є “Iappreciateteamwork, Idon’tlikeaonemanshow”» (Я ціную роботу в команді, я не люблю шоу одного актора), тобто вчителі-члени групи допомагають один одному у підготовці та проведенні всього уроку та його окремих етапів.

 

Визначили:

  • тему: «Нестандартні методи роботи при вивчення англійської мови як стимул і мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. Використання інтерактивних методів роботи в парах та групах на уроках англійської мови з метою розвитку творчих здібностей учителів та учнів.»,
  • часпроведення уроків (уроки-пари),
  • місце(відкриті уроки-заняття проводяться в просторих класних кімнатах, тому що під час організації роботи на інтерактивних уроках значна увага приділяється розташуванню учнів у класі і можливості вільно рухатись та спілкуватись з різними учнями в ігровій формі, створює умови, наближені до реальних життєвих ситуацій),
  • форму(якщо це урок на початковому етапі вивчення теми, то вчитель використовує багато ігрових моментів, а на другому та третьому етапах уроки проводять у формі бесід, диспутів та конференцій).

 

Алгоритм реалізації провідної педагогічної ідеї роботи творчоїгрупи

 

Етапи роботи

Зміст роботи

Виконавці

Терміни виконання роботи

Початковий

Засідання творчої групи (обговорення плану роботи групи на рік, тем відкритих уроків в школах, дату проведення занять для підготовки та проведення уроків, підбір підгруп вчителів, що працюватимуть разом над окремими етапами)

Члени групи

2 рази в рік, (1 раз/семестр)

Другий

Спілкування, підготовка уроків обговорення результатів роботи, ознайомлення з матеріалами, складання плану уроку, розподіл його етапів між членами окремої підгрупи для детальної розробки окремих частин уроку, підбір наочності та необхідного обладнання

Члени кожної окремої підгрупи

Постійно протягом підготовки

Третій

Обговорення підготовленого уроку.

Вчителі-члени творчої групи, які не брали участі у підготовці уроку, готують свої розробки того ж самого уроку за тією самою темою, представляють свої розробки для можливого доповнення остаточної версії уроку під час обговорення остаточної версії  на засіданні групи

Члени групи

Постійно протягом підготовки

Четвертий

Учнів попереджають про незвичайну методику проведення уроку.

Урок проводять кілька вчителів (зазвичай 4-5), учні дістають  можливість спробувати свої мовленнєві здібності у спілкуванні з незнайомими людьми

Члени групи

Перед проведенням відкритого уроку

П’ятий

Проведення уроку чи заняття, його обговорення, визначення позитивних моментів, недоліків, написання відгуків, зауважень, побажань та рекомендацій в письмовій формі

Члени групи

Визначена дата

Шостий

Ознайомлення колег в своїй школі з усіма матеріалами —кожен вчитель має змогу використовувати урок або його окремі частини в своїй роботі

Члени групи

Після проведення заняття

Заключний

Підбиття підсумків роботи групи за рік

Члени групи

травень

 

Працюючи в парах чи групах, учитель відчуває підтримку, надійне плече колеги. Адже у вчителів теж виникають такі ситуації на уроці, коли хочеться почуватися членом команди.

 

Маючи нагоду співпрацювати з волонтерами Корпусу Миру в Україні, ми завжди запрошуємо їх на засідання творчої групи для участі у проведенні уроків та практичних занять із вчителями.

 

Засідання творчої групи вчителів іноземної мови дійсно сприяє взаємному обміну досвідом роботи та впровадженню елементів передового педагогічного досвіду у творчий доробок молодих вчителів. Згодом цей досвід обговорюється на засіданні методичної комісії вчителів англійської мови, щоб уникнути недоліків у підготовці та під час проведення уроків, щоб поліпшити виховний та навчальний процес.

 

За період роботи творчої групи спостерігається значний ріст якості знань учнів та збільшення кількості абітурієнтів, які обирають для себе іноземну мову домінуючою серед інших предметів та в майбутньому використовуватимуть її як засіб спілкування з іншими носіями мови.

 

Література

  1. Навчальні програми з іноземних мов. 1–4 класи. — К. : Освіта, 2012.
     
  2. Програми для загальноосвітніх навчальних заклдів. Іноземні мови. Програма для профільного навчання 10–11 класи. — К. : Навчальна книга, 2003.
  3. Ніколаєва С. Ю. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах. — К. : Ленвіт — 2002.
  4. Медвєдєва О. Творчість вчителів на уроках англійської мови.
  5. Рогова Г., Верещагіна І. Методика викладання англійської мови на початковому етапі в середній школі.
  6. Вишневський О. І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. — Радянська школа, 1989.

  7. Вишневський О. І. Робота в парах на уроках англійської мови. — Радянська школа, 1989. 

  8. Журнал «Іноземні мови в навчальних закладах». — 2005. — № 3.

  9. Холод О. В. Інтерактивні технології як засіб формування комунікативної компетентності // Англійська мова та література — 2011, № 13 — Методичний банк № 60.

Dounload PDF

Відгуки читачів