У гостях у казки індивідуальне заняття з дитиною шести років із системним недорозвитком мовлення. І етап

О. В. Сергєєва, логопед I категорії, Обласний спеціалізований будинок дитини «Зелений гай», Харківська обл.


Коли ми говоримо про людину, ми звертаємо увагу на її зовнішній вигляд, характер, манеру говорити й одягатися, на її улюблені іграшки, книги, пісні. Але, як тільки нам стає відомо, що в дитини розумова відсталість, ми починаємо поводити себе так, неначе ми все про неї знаємо

А. Кукурудза А. Кравцова. «Зрозуміти іншу людину»

 

 

Мета: вчити слухати розповідь логопеда та супроводжувати її голосовими й дихальними вправами, пальчиковою гімнастикою; закріпити знання дитини про домашніх тварин, транспорт, посуд, навчити будувати башту потрібного розміру; розвивати фонематичне сприймання, мислення, зорову та слухову пам’ять, увагу, загальну та дрібну моторику; виховувати зосередженість, викликати почуття задоволення від вдалого прояву знань.

 

Перебіг заняття

 

I. Підготовча частина

Організаційний момент

Логопед.Сьогодні до нас завітало багато гостей, тож давай привітаємо їх і покажемо, як ми працюємо на наших заняттях.

 

II. Основна частина

1. Гра «Впізнай хто?»

 

Логопед показує іграшки домашніх тварин і питає:

— Хто це? (показує корову) — дитина звуконаслідує м-у-у-у.

— Хто це? (показує вівцю) — бе-е-е.

— Хто це? (показує собаку) — гав-гав.

— Хто це? (показує свиню) — хрю-хрю.

— А хто це? (показує коня) — іго-го.

 

Логопед.Сьогодні ми з тобою розповімо цікаву казочку нашим гостям.

Жили-були корова, вівця, кінь, свиня й собака. Жили вони дружно всі разом у багатоповерховому будиночку.

 

Гра «Збудуй башточку»

Збудуй, будь ласка, будиночок для тварин. На першому поверсі жила корова, на другому кінь, на третьому — вівця, на четвертому — свиня, а на п’ятому — собака (дитина будує башточку). Удень вони працювали, а ввечері пісні співали.

 

Гра «Соліст»

Логопед показує букви, а дитина вимовляє звуки [а], [о], [и], [у], [е], [и], [і].

 

Гра «Знайди місце кожної букви» (дитина вкладає букви у відповідні отвори)

Ось одного дня вирішили друзі відвідати парк розваг.

Щоб потрапити до парку їм потрібно було пройти вузенькою стежинкою, через місток, по горбочкам. Зараз ти зможеш теж пройти стежинкою, через місточок, по горбочкам, якщо спочатку зробимо зарядку.

 

Фізкультхвилинка

Логопед

В тебе кругла голова. (Дитина показує голову)

Вушка два і вушка два. (Показує вуха і очі)

Там є спинка, тут животик. (Показує спину і живіт)

Є спритні й швидкі ніжки. (Показує ноги)

Бігають по всіх доріжках. (Біг на місці)

Вміють ніжки танцювати. (Виставляє по черзі ноги вперед)

Ручки все на світі брати. (Показує руки)

Пальчики, аж десять штук (Показує пальці рук)

Барабанять: стук-стук-стук. (Стукає пальцями по столу)

 

Логопед.Ти розім’явся, тепер можеш пройти по вузенькій стежинці (дитина йде по стежинці із коврового покриття), через місточок (по спортивній лавці), по горбочкам (по кружечкам із тканини).

 

Логопед.Добре! Ти молодець! Ось і парк розваг. Там велика красива карусель. На ній стояли, як справжні, машинка, літак, вертоліт, кораблик, паровоз. Друзям дуже хотілося покататися.

 

Гра «Хто на чому буде кататися?

Корова сіла на літак. (Дитина бере корову і ставить її на літак)

Кінь сів у паровоз. (Дитина бере коня і ставить його в паровоз)

Вівця сіла у вертоліт. (Дитина бере вівцю і садить у вертоліт)

Свиня сіла на кораблик. (Дитина бере свиню і садить на кораблик)

Собака сіла в автомобіль. (Дитина собачку садить в автомобіль)

І ось карусель почала крутитися.

Дитина, перебираючи пальцями, розкручує іграшкову карусель.

Дуже тваринам подобається кружляти над землею. Корова радіє як?

Дитина звуконаслідує: му-у-у. Як радіє вівця? Бе-е-е. Як радіє собака? Гав-гав. А як радіє свиня? Хрю-хрю. А як кінь цокає копитом? Дитина виконує вправу «Конячка»

Дуже друзям подобається в парку. Над ними кружляють мильні бульбашки. (Дитина видуває мильні бульбашки.) Товариші зголодніли й зайшли до кав’ярні. Їм подали тарілочки, чашечки й ложечки різних кольорів.

 

Гра «Розклади за кольорами»

Дитина розставляє посуд, підбираючи його за кольором.

 

Гра «Кипить вода»

Дитина через трубочку, яка вставлена в чайник з водою, видуває повітря.

Їм подали гарячу каву. А до кави — свіжу випічку.

 

Пальчикові вправи

Я печу, печу, печу

Друзям всім по калачу,

Зверху маком притрушу, (Імітує присипання)

В піч гарячу посаджу. (Догори долоні стулені разом)

Випікайтесь, калачі, (Плескає то по одній, то по другій долоні)

У натопленій печі.

Настав час повертатися друзям додому.

На згадку про чудовий день вони сфотографувалися.

 

Гра «Впізнай хто це?»

Дитина дає картинку із зображенням заданої тварини

 

III. Заключна частина

Ось така казочка про те, як друзі побували в парку розваг. Тобі сподобалася казочка? А гостям нашим сподобалася? Давай подякуємо нашим гостям за те, що вони прийшли до нас, послухали казочку, яку ми з тобою разом розповіли й показали їм. (Дитина вклоняється.) Попрощайся з гостями.

Дитина махає рукою.

Dounload PDF

Відгуки читачів