Трудове навчання (дівчата). 5 клас. Інваріантний модуль

Л. І. Хатько, учитель трудового навчання, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист багатопрофільної гімназії № 2, м. Бердянськ, Запорізька обл.


Урок № 25

 

Тема. Безпечне користування побутовими електроприладами.

 

Практична робота. Ознайомлення з різновидами побутових електроприладів

 

Мета уроку:

  • навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про основні види побутових електричних приладів, їх призначення та правила користування ними; формувати вміння безпечної роботи з електроприладами;
  • розвивальна: розвивати інтерес до побутової техніки,спостережливість і самоконтроль;
  • виховна:виховувати допитливість, культуру праці, бережливе ставлення до обладнання.

 

Обладнання, матеріали й наочність: побутові електроприлади та їх зображення, відеозагадки про них.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів; підготовленості їх до уроку. Створення позитивного емоційного настрою.

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас,

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.— А щоб вдалим був процес пізнання, пропоную вам невелику інтелектуальну розминку. Пригадайте, як називають сукупність засобів і знарядь праці, які застосовують у процесі виготовлення виробів. (Техніка — див. Словничок термінів с. 157 підручника.)

2. Перегляд відеозагадок

• Що спільного між цими приладами?

3. Поясніть, що таке побутові електроприлади. (С. 125у підручнику)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Складно знайти сферу нашого побуту, де б не застосовували електроприлади. Вони потрібні для підготовки (картоплечистки, тістомісилки, міксери), зберігання (холодильники, морозильні камери) та переробки (соковижималки, соковарки, тертушки) продуктів. Дуже широко застосовують нагрівальні та освітлювальні електроприлади. Але електроприлади несуть не лише користь, а й небезпеку. Перш ніж використовувати їх, потрібно добре засвоїти елементарні правила безпеки.

 

ІV. Повідомлення теми уроку

Тема: «Безпечне користування побутовими електроприладами».

 

V. Вивчення нового матеріалу

— Кажуть, що людина найбільше часу проводить на кухні. Тут вона готує їжу й переважно тут її і споживає. Якщо немає ванної кімнати, то в кухні здебільшого й перуть і прасують. А ще консервують, майструють, шиють, плетуть, навіть, дивляться телевізор. Усі прилади прекрасно уживаються разом, якщо господарі дотримують елементарних правил безпеки. А якщо ні? Подивіться, як може бути, коли не дотримувати цих правил.

 

Рольова гра

Ганна. Уроки вивчила. Нудно самій. Зроблю мабуть чаю. Ой, хтось стукає. (Відчиняє двері.)

Михайло. Ганно, можна до тебе? Ми проходили повз твій будинок. Вирішили завітати.

Ганна. Заходьте, будь ласка. Зараз приготую вам чаю.

(Усі заходять.)

Рита. Ми всі разом тобі допоможемо.

Христина. Я, напевно, буду прасувати скатертину.

(Умикає праску, залишає на дошці та виходить.)

Аліна. Ти чому залишила праску на дошці й не поставила на підставку? Це може призвести до пожежі!

Оля. Я ввімкнула чайник.

Аліна. А вода там є?

Оля. Ой, лишенько, мабуть, забула.

Ганна. Мишко, а ти що робиш?

Мишко. Ніж шукаю. Знайшов. Мало не порізався.

Ганна. Ну, добре. Сідаймо до столу. А хто наливатиме?

Усі. Я! Я! Я!

(Біжать до чайника, штовхаючись, з’ясовуючи, хто перший.)

(З’являється королева Безпеки.)

Королева Безпеки. Годі! Досить. Зараз же сідайте й заспокойтеся. Я, королева Безпеки, не буду дивитись, як ви порушуєте правила безпеки під час користування електропобутовими приладами. Зараз ми з’ясуємо, як треба поводитися, щоб уникнути негативних наслідків. А, може, хтось із вас знає про це?

(Діти розповідають правила безпеки. Королева Безпеки доповнює та коментує їх (правилас. 127 підручника))

 

VІ. Практична робота. Ознайомлення з різновидами побутових електроприладів

Обладнання:зображення побутових електроприладів.

 

 

Послідовність виконання роботи

1. Розглянути запропоновані зображення побутових електроприладів, назвати їх.

2. Визначити, які з них належать до нагрівальних, а які — до освітлювальних.

3. Розподілити нагрівальні прилади за призначенням:

• для приготування їжі;

• для додаткового опалення житлових приміщень;

• для нагрівання рідини;

• для особистої гігієни та прасування.

4. Заповнити таблицю за запропонованим нижче зразком.

5. Роботу виконувати, дотримуючи правил безпечної праці.

 

Побутові електроприлади

Сфера застосування

Нагрівальні електроприлади

Освітлювальні електроприлади

1. Для приготування їжі

 

 

2. Для додаткового опалення житлових приміщень

 

 

3. Для нагрівання рідини

 

 

4. Для особистої гігієни та прасування

 

 

 

VІІ. Рефлексія

1. Чи взято із цього уроку щось корисного?

2. Чи застосовуватиму набуті знання й навички в майбутньому?

 

VІІІ. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники

 

ІХ. Домашнє завдання

• Прочитати с. 124–127 підручника, відповісти на запитання за малюнком на с. 128 підручника.

 

Х. Прибирання робочого місця

Dounload PDF

Відгуки читачів