На допомогу бабусі. Сюжетне заняття для дітей раннього віку

І. І. Погрібна, вихователь-методист, ДНЗ № 28, м. Умань, Черкаська обл.


Мета: розвивати у дітей активне мовлення; закріплювати знання про свійських тварин (корова, коза, кінь, свиня), птахів (курка, качка, гуска); учити розрізняти їх за зовнішніми ознаками, знаходити їх на зображенні, передавати їх образи у відтворенні голосів, вправляти у вимові звуків ([м], [к], [б], [г], [х]); продовжувати вчити дітей групувати предмети за кольором (червоний, синій, зелений, жовтий), за величиною (великий, малий); закріплювати вміння нанизувати предмети округлої форми на шнурок, чергуючи їх за кольором (червоний, синій); виховувати інтерес до рідної природи, бажання виконувати завдання-дії, емоційно відгукуватися на звертання дорослого.

 

Матеріал: коробка з рукавичками; гра-пазли «Домашні тварини»; іграшки (гуси, лисичка, сніжинки); зображення гусячих слідів; предмети для нанизування; шнурок; іграшка-лисичка.

 

Попередня робота: розглядання ілюстрацій на тему «Свійські тварини тварини, птахи»; спостереження за свійськими тваринами, птахами, снігом; читання потішок; дидактичні ігри «Хто це?», «Хто, де живе», «Хто, як кричить?», «Хто, що їсть?», «Знайди такого кольору», «Добери за кольором», «Кульки по місцях», «Кольорові автомобілі», «Зроби намистечко».

 

Хід заняття

 

Вихователь. Малята, що лежить на столі? Який гарний подарунок! Бабуся передала нам його, і запрошує нас до себе на гостину.

— Хочете дізнатись, що тут лежить? (Так!)

— Відкриваймо наш подарунок. (Вихователь відкриває коробку.)

— Що тут лежить! Та які ж гарні, різнокольорові — червоні, жовті, сині, зелені! (Дістає рукавички.)

— Що це? (Рукавички)

— Навіщо нам потрібні рукавички? (Надягати на руки.)

— Коли ми надягаємо рукавички? (Коли холодно.)

— Яка добра наша бабуся! Як вона піклується про малят! Кому бабуся передала рукавички?

Вихователь дістає рукавички і дає кожній дитині по одній рукавичці, називаючи кожного з дітей на ім’я.

 

  • Дидактична гра «Знайди свою рукавичку»

— Малята, я вам дала рукавички на одну ручку, а на другу ручку ви маєте самі знайти рукавичку. Тільки потрібно бути дуже уважними, я тихо називатиму вас на ім’я, і кого я назву, той і шукає свою рукавичку.

Діти по черзі підходять і знаходять свою пару.

— Молодці, малята, як ви гарно знайшли свої рукавички!

— А зараз присядьмо на стільчики та пригадаймо, хто живе на бабусиному дворі.

 

  • Дидактична гра-пазли «На бабусиному дворі»

— Хто це? (Корівка)

— Як вона кричить? (М-у-у! М-у-у!)

Ігрове завдання для дітей: знайти хатинку для свійських тварин.

Діти знаходять свійських тварин і вставляють їх у пазли.

— Послухаймо пісеньку!

Звучить пісня «Жили у бабусі».

— Малята, хто живе у бабусі? (Гуси)

— Які гусочки? (Сіра, біла)

— Як ґелґочуть гуси? (Га-га-га!)

Заходить бабуся, просить допомогти знайти її гусей.

Вихователь. Малята, у бабусі зникли гуси, їй потрібно допомогти знайти їх. Нумо, швидше вирушаймо в дорогу!

Бабуся. Було у мене дві гусочки — одна біла, друга сіра (демонструє малюнок), і десь зникли, допоможіть знайти моїх гусочок.

Вихователь з дітьми оглядає місце.

Вихователь. Малята, що я бачу! (Сліди)

— Які цікаві сліди залишили гусочки від своїх лапок! На що вони схожі? (Демонструє картинки.) (На квіточку, на листочок, на руки з розчепіреними пальчиками.)

Щоб знайти бабусиних гусочок, нам потрібно йти тільки по їх слідах.

Діти йдуть по слідах, імітуючи рухи та звуконаслідуючи голоси птахів.

Ходьба по слідах, ходьба по лаві (місточок), зістрибування з лави на килимок. Діти підходять до хатинки.

— Ось куди привели нас сліди — до хатинки! Що там чути?

Гуси. Га-га-га!

Вихователь. Чуєте, малята! Чутно голоси гусочок. Хто в цій хатинці мешкає? (На хатинці зображення лисички.)

Малята, тут мешкає лисичка, і вона забрала бабусиних гусочок. А можна заходити в чужу хатинку не постукавши? (Ні, не можна.)

Постукаймо і попросімо лисичку, щоб вона віддала нам бабусиних гусей. (Стукають.)

Лисичка. Хто там? (Визирає у віконечко.)

Вихователь. Це малята з дитячого садочка. У бабусі зникли гусочки — одна біла, друга  сіра, їх сліди привели до твоєї хатинки. Віддай нам, будь-ласка, бабусиних гусей!

Лисичка визирає у віконечко і співає: «Я — лисичка, я — сестричка, не сиджу без діла, я гусяток пасла, полювати ходила».

Вихователь. Ми знаємо, що ти гусяток пасла, але це ж гусочки бабусині!

Лисичка. Я гусочок люблю.

Вихователь. Малята, попросимо лисичку, щоб віддала нам гусочок.

Діти. Віддай, будь-ласка!

Лисичка. Добре! Коли такі чемні діти — віддам вам гусочок! Але спочатку допоможіть мені. Я по лісі ходила, своє намистечко загубила. Якщо допоможете нанизати мені намистинки на шнурочок, то віддам вам гусочок.

Вихователь. Швидше берімося до роботи. Зробімо нашій лисичці намистечко.

 

  • Дидактична гра «Зроби намистечко»

— Що нам потрібно для роботи? (Шнурок і намистинки)

— Як ми нанизуватимемо? (Повторення прийомів нанизування.)

Діти виготовляють намисто і віддають його лисичці.

Лисичка. Дякую, малята! Гарне намисто! Ось ваші гусочки.

Вихователь і діти женуть гусочок до бабусі.

Вихователь. Ось, бабусю, твої гусочки!

Бабуся. Дякую вам, мої любі! Мої гусочки — одна біла, друга сіра.

А за те, що ви в мене такі хороші помічники, я пригощу вас яблучками зі свого саду. (Дає кошик із яблуками.)

Діти дякують бабусі.

Звучить пісня «Жили у бабусі».

Dounload PDF

Відгуки читачів