Імідж у нашому житті. Година спілкування

Н. В. Братко, Бобринецька ЗШ № 5 ім. П. П. Шумилова, Кіровоградська обл.


Мета: допомогти вихованцям правильно визначити поняття «імідж», його складові; підвести учнів до усвідомлення важливості створення власного іміджу, прагнення до самовираження та самовдосконалення; формувати у вихованців уміння відстоювати свою думку, наводити аргументи на її доказ, прислухатися до думки ровесників; сприяти дружній, діловій атмосфері в класі.

Обладнання: ватмани, вирізки ілюстрацій, клей, ножиці, фломастери, пам’ятки-краватки (для кожного учня), потяг з вагончиками, магнітофон, музичний супровід, фліп-чарт, електронна презентація, мультимедійна дошка, паперові макети футболки.

Форма: лабораторія невирішених проблем.

 

Перебіг заходу

 

1 Мотивація діяльності

 

Учитель. Прогулюючись вулицями міста, ми часто зупиняємося біля кіосків. Наш погляд мимоволі зупиняється на барвистих, яскравих журналах. Ви не планували затримуватися біля них, але тепер просто не можете відвести очей…

Існує ціла індустрія, мета якої — привернути увагу покупця. Так, жінки на обкладинці — завжди гарні і привабливі, завдяки цифровій фотографії їхні риси обличчя видаються досконалими і без жодних вад. Ви захоплюєтесь одним образом, другим, третім… І ось мети досягнуто — журнал уже у ваших руках. А як же ви? Ваша мрія, ваше життя, ваші переконання, ідеали… Яка індустрія проілюструє ваш образ? І хто знає, що саме потрібно ілюструвати? Що допоможе у житті досягнути своєї мети? Хто так гарно й майстерно зможе презентувати вашу індивідуальність? Звичайно ж, ви самі!

Сьогодні ми поговоримо про те, що означає вираз «презентувати свій образ» (з англ.— «імідж»).

 

2 Повідомлення вчителя

 

У сучасному світі слово «імідж» є досить модним. Частіше ми згадуємо про нього, коли говоримо про політиків, акторів, співаків тощо.

Що ж таке імідж? Як його створюють? Що ви про це знаєте? Наведіть приклади.

Учні висловлюють свої думки.

Учитель. Отже, імідж (з англ.— імітувати) — це образ, який створюють для покращення діяльності кожного з урахуванням його особливостей;це образ особистості, у якому найбільш відчутно виявляються ті якості, завдяки яким досягається ефект персональної привабливості; це репутація сім'ї, фірми, державної або громадської установи, регіону або країни в цілому.

- Розширимо поняття іміджу. Чи мають свій образ (імідж) країни, зокрема наша? У чому він виявляється? (Учні відповідають.)

  • Асоціації до слова ІМІДЖ.

На фліпчарті по вертикалі записують слова-асоціації до слова «імідж». Учні відповідають, виносять свої відповіді на плакат, що розміщений на дошці. Аналізуючи відповіді учнів, учитель виділяє три рівні створення іміджу: зовнішній, змістовий, емоційний.

 

3 Самопрезентація.

 

  • Майстер-клас «Вихвалянки»

Мета: розвивати в учнів навички короткої самопрезентації.

Педагог пропонує учням пригадати, чим кожен з них міг би пишатися. Потім учасник вимовляє вголос фразу: «Не хочу хвалитися, але я…», і пропонує свій варіант закінчення. Наприклад: «Не хочу хвалитися, але я вмію пекти смачний торт»

  • Арт-техніка «Футболка» (під музичний супровід)

Мета: навчити учнів різноманітним прийомам самовираження.

Обладнання: паперові макети футболок, фломастери, скотч.

Педагог звертає увагу учасників на те, що популярною формою одягу в молоді є футболки. На них зображені портрети молодіжних кумирів, назви відомих фірм, емблеми. Тобто такі футболки є своєрідною рекламою когось або чогось. Після цього вчитель роздає кожному учаснику паперовий макет футболки і просить кожного оформити свій дизайн футболки, яка б могла слугувати саморекламою учасника. Для роботи відводять 10–15 хв. Після цього кожен презентує свою футболку і кріпить її на дошці, стенді чи стінці.

Питання для обговорення:

- Чи сподобалася Вам ця робота?

- Що нам дало виконання цього завдання?

- Як вибирали варіанти дизайну Вашої футболки?

 

4 Міні-проект «Колаж» (робота в групах)

 

Учитель. Наступне завдання ми будемо виконувати в групах. Перед вами — ватман і набір ілюстрацій. За 7–10 хв вам потрібно скласти колаж, який би проілюстрував:

І група — імідж щасливої сім’ї.

ІІ група — імідж успішної людини.

ІІІ група — імідж сучасної школи.

ІVгрупа — позитивний імідж вашого однолітка.

Закінчивши роботу, ви маєте захистити свій проект.

Учні працюють у групах, потім один представник захищає проект.

Учитель (робить підсумок діяльності учнів). Мене приємно вразило те, що на жодному проекті немає згадки про шкідливі звички. Я думаю, це тому, що ви розумієте, що тільки здорова людина та здорова родина можуть досягти успіху. А країна, нація якої здорова, буде процвітати.

  Завдяки роботі четвертої групи ми ознайомилися з іміджем нашого ровесника. Можливо, цей образ наштовхне вас на створення власного іміджу. До того ж вдома ви готували електронні презентації про імідж своїх кумирів, дещо до свого образу ви можете запозичити у свого улюбленця.

Діти демонструють своє випереджальне завдання — презентації «Імідж мого кумира».

 

5 Створення пам’ятки-краватки «Створення власного іміджу»

 

Учитель. Коли я розмірковувала над цією проблемою, мені раптом захотілося залишити вам на згадку про нашу зустріч поради, які, можливо, допоможуть вам у створенні власного іміджу. Вони оформлені у вигляді краваток, тому що саме краватка для мене є символом інтелігентної, вишуканої, успішної молодої людини.

Учитель разом із дітьми зачитує поради.

 

6 Творча робота в групах «Імідж мого класу»

 

Учитель. Кожен колектив має свій імідж, який складається з іміджу осіб, які до нього належать. Друзі! Я пропоную скласти імідж вашого класу, який ми оформимо, припустимо, у вигляді потяга з вагончиками, тому що він стрімкий, символізує швидкий рух уперед. Адже досягти мети можна різними шляхами. Створення іміджу вашого класу прискорить її досягнення. Завдання. Протягом 5-ти хвилин скласти і записати на «вагончиках»:

І група — завдання класу.

ІІ група — зовнішній імідж класу.

ІІІ група — змістовий імідж класу.

ІV група — емоційний імідж класу.

 

7 Вправа з елементами візуалізації «Лінія життя»

 

Обладнання: аркуші, олівці, фломастери, клей, газети-журнали для виготовлення колажу, ножиці, столи.

Кожному учаснику дають великий аркуш, який кладуть вертикально перед собою.

Учитель. Намалюйте лінію. Вибір кроків життя, які вам хочеться розглянути, спланувати — за вами. Це можуть бути кроки в 3-5-7 років. То ж вам потрібно зробити розмітку вздовж усієї лінії. Зробіть кроки свого майбутнього, сплануйте його. Ви можете розміщувати на цих відрізках символи, які самі намалюєте або візьмете зі старих журналів. Можна показати свій життєвий шлях за допомогою різних кольорів.

Після цього кожний учасник презентує значущу подію свого майбутнього і пояснює заходи, які допомагатимуть у досягненні цілей.                                                                     

 

8 Рефлексія

 

Учитель. Що нового ви дізналися на сьогоднішній годині спілкування?

Я стверджую, що ми завжди можемо більше, ніж уявляємо. Щоб проілюструвати це твердження, пропоную виконати таку вправу.

Встаньте, будь ласка, і зосередьтесь.

Поверніть тулуб максимально вправо, не відриваючи ніг від підлоги.

Зафіксуйте поглядом крайній об’єкт, який ви можете побачити.

Поверніться назад, закрийте очі і пригадайте, що ви зафіксували.

А тепер поверніться ще раз — і ви побачите, що ваш погляд сягнув далі, ніж попередній раз.

Так і в житті — ми можемо набагато більше, ніж уявляємо.

 

 

 

 

 

Dounload PDF

Відгуки читачів