Подорож до Піскової країни. Гра-заняття для дітей молодшого віку

З. В. Торохтій, спеціаліст І категорії, вихователь, Новопокровський ДНЗ (ясла-садок) «Колобок», Чугуївський р-н, Харківська обл.


Завдання:

  • емоційно-ціннісний розвиток: знижувати психологічне напруження; сприяти емоційному розвитку вихованців; створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу;
  • пізнавальний розвиток: розширювати знання дітей про властивості піску та каміння (пісок: сипкий, вологий, сухий, ліпиться, коли вологий; камінь: твердий, важкий, буває різного кольору і різної форми, з нього можна будувати різні споруди); закріплювати знання про тварин, про розмір, колір предметів; продовжувати знайомити дітей з правилами поводження з піском;
  • мовленнєвий розвиток: учити називати своє прізвище та ім’я, відповідати на запитання; збагачувати активний словник дітей; спонукати до повторення віршованого тексту;
  • соціально-моральний розвиток: виховувати терпіння, доброзичливе ставлення до однолітків; заохочувати бажання дитини підтримувати діалог з дорослими;
  • фізичний розвиток: розвивати дрібну моторику рук; учити передавати в русі вдачу ігрового персонажа;
  • художньо-естетичний розвиток: виховувати естетичний смак та бажання грати з піском;
  • креативний розвиток: розвивати фантазію; спонукати малят до втілення творчо-ігрового задуму.

 

Хід заняття

 

Вихователь розповідає про гостю заняття.

Вихователь. Діти, Піскова фея дуже хоче з вами познайомитися. Повідомимо їй наші прізвища та імена! (Діти відповідають повними реченнями: «Мене звати... Моє прізвище...»)

— Тепер фея знає ваші імена і пропонує вам відвідати її країну. Ця країна незвичайна, тому потрапимо ми до неї у незвичайний спосіб.

Его держу за поводок,

Хотя он вовсе не щенок,

А он сорвапся с поводка

И улетел под облока.

Вихователь відкриває скриньку з повітряними кульками і пропонує дітям узяти собі по одній кульці. Діти називають колір своєї кульки.

— Ми можемо полетіти на таких повітряних кульках? (Так!)

— Ось ми і прилетіли до цієї дивовижної країни. Коли ми завітаємо до когось на гостину, то, перш за все, що ми робимо? (Вітаємося) Але вітаються тут також незвичайно. Я вас навчу.

Діти повторюють за вихователем рухи: два кивки головою вниз, похитування головою ліворуч-праворуч, потерти руки, помахати руками, посміхнутися.

— А тепер привітаємося з пісочком!

Почергово торкніться піску пальцями однієї руки, потім — другої, а потім водночас — усіма пальцями.

—Стисніть кулачки з піском легко, а тепер — із напруженням. Повільно висипте його в пісочницю.

— Торкніться піску всією внутрішньою стороною долоні, а тепер зовнішньою стороною долоні.

— Протріть пісочок між долонями.

— Ми привіталися з пісочком. А щоб пісочок та мешканці цієї країни не ображалися на нас, запам’ятайте такі правила.

 

1) Поводься з піском обережно й охайно.

2) Не можна пісок розсипати.

3) Не можна пісок сипати на себе та на товаришів.

4) Гратися з піском можна, закотивши рукава.

5) Після гри слід обов’язково ретельно помити руки.

 

— Якщо ви все запам’ятали та обіцяєте бути слухняними, то фея вас познайомить з мешканцями цієї країни.

Діти знаходять у піску іграшки тварин та описують їх зовнішні ознаки, особливості харчування, умови проживання...

— Погляньте уважно на цих тварин. У якій казці вони всі зустрічаються?

— Ви любите казки?

— Які ви ще знаєте казки?

— Згадаймо казку «Теремок».

— Спробуйте зліпити теремок.

Діти намагаються зліпити теремок з сухого піску.

— Ми можемо зліпити теремок? (Ні) Чому? Що потрібно зробити з піском?

Одна дитина змочує пісок, малюки колективно будують теремок.

Роблять висновок, що ліпиться лише вологий пісок.

Після завершення роботи діти миють руки в мисці з водою та витирають паперовими серветками.

 

Фізкультхвилинка

 

На галявині, у лісі

Зібралися всі звіряти.

Руки-лапки розвели,

Догори їх підняли.

Кулачками покрутили,

Щоб додалося їм сили.

Опустили, пострибали

Щоб сильнішими ще ноги стали.

Опустились на коліна:

Потяглися, щоб рівненькі були спини.

Підвелись, рівненько стали,

Крокувати в колі стали.

 

— Отже, теремок у нас є! Бігла мишка-шкряботушка...

Діти дрібно «крокують» пальчиками по піску.

Разом із вихователем пригадують знайомий віршик.

Торопилась мышка в норку,

Украшала мышка норку.

Мышь нашла кусочек сыра —

Мышка съесть его решила!

 

— Побачила вона теремок і почала проситися жити в ньому. А теремок натомість просить викласти доріжку до нього.

Діти викладають із гладеньких камінчиків довгу доріжку, а з шершавих — коротку.

— А ось стрибає жабка!

Діти б’ють долоньками з розчепіреними пальцями по піску.

Разом з вихователем промовляють знайомий їм віршик.

 

У реки лежит лягушка,

Как пузатая подушка.

В круглом брюшке лягушки —

Мухи, комары и мушки.

 

— Проситься жабка в теремок пожити, а мишка пропонує спекти смачних пирогів.

Діти місять «тісто», «розкачують», «ліплять пиріжки».

— Стрибає зайчик.

Двома пальчиками «стрибають» по піску.

(Разом з вихователем промовляють знайомий їм віршик.

 

У зайчика ушки

Торчат на макушке.

Любит он вкусный

Листик капустный.

Бегает быстро

И прыгает ловко,

Все потому, что

Ест он морковку.

 

— Просять звірята зайчика потанцювати.

Діти під музику «танцюють» ручками.

— Іде лисичка-сестричка.

Діти трьома пальчиками «йдуть» по піску.)

Разом з вихователем промовляють знайомий їм віршик.

 

Кто крадет цыплят в сарае,

В лес скорее убегая?

Рыжая сестрица,

Хитрая лисица!

 

— Проситься і лисичка жити в теремок. Звірята просять розповісти правила поведінки під час ігор з піском.

Діти повторюють правила.

— Іде вовчик-братик.

Кожна дитина чотирма пальцями натискає на пісок.

Разом з вихователем промовляють знайомий їм віршик.

 

День и ночь по лесу рыщет,

День и ночь добычу ищет,

Ходит-бродит волк молчком,

Уши серые торчком.

 

— Проситься вовчик жити в теремок. Йому необхідно посадити дерева навколо теремка.

Діти «висаджують» дерева в пісочницю.

— Іде ведмідь.

Діти стукають кулачками по піску.

Разом з вихователем промовляють знайомий їм віршик.

 

Мишка лапаю мохнатой

Не спеша малину рвет.

Ходит, ищет касолапый

Сладкий и душистый мед.

 

— Що ведмідь зробив з теремком? (Зруйнував!) Зробімо нашого ведмедика добрим, щоб він не руйнував наш теремок.

Діти ліплять з мокрого піску кулю, у якій «живе злість».

— А тепер ми її переможемо!

Діти руйнують кулі та промовляють «чарівні» слова: «Проганяємо злість і запрошуємо радість!»

— Ось наш ведмедик став добрим і лагідним, подарував нам квіти! Посадімо їх!

Діти викладають квіти навколо теремка.

— Відтоді зажили звірята дружно і щасливо.

— А ви дружні?

— Навіщо потрібно дружити?

— Ось скільки ми зробили добра! А тепер попрощаємося з Пісковою країною, її мешканцями та Пісковою феєю, вирушимо на наших повітряних кульках до інших діток, розповімо їм про нашу подорож і про те, як цікаво гратися з піском.

Діти прощаються, беруть кульки та залишають групову кімнату.

 

Література

1.      Алексєєнко Г. Інтегроване заняття з використанням технології сендплей для старших дошкільнят // Дошкільне виховання.— 2011.— № 5.

2.      Грабенко Т., Зінкевич-Євстигнєєва Т. Чудеса на піску.— К., 2007.

3.      Гречишкіна А., Коваленко Н. Мандри в пісочному царстві // Дошкільне виховання.— 2010.— № 7.

4.      Гречишкіна А., Коваленко Н. Пісочна психотерапія // Палітра педагога.— 2010.— № 5.

5.      Гречишкіна А., Коваленко Н. Сендплей — це гра з піском // Палітра педагога.— 2010.— № 4, 5.

6.      Пісок як матеріал для розвитку творчості та навчання дітей // Вихователь-методист.— 2010.— № 4, 6.

7.      Юрченко Н. Ф. Розвивальні ігри з водою та піском.— X. : ВГ «Основа», 2010.

Dounload PDF

Відгуки читачів