М-learning (mobile learning) як нова технологія вивчення іноземної мови

 

Плугатарьова О. І., с. Яковлівка, Харківський р-н, Харківська обл.


 

Розвиток педагогіки у ХХІ столітті тісно пов’язаний із технологічним прогресом і характеризується широким використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Використання ресурсів мережі Інтернет стало невід’ємною частиною під час викладання будь-якого предмету, а під час вивчення іноземної мови Всесвітня мережа надає необмежені можливості з використання автентичних матеріалів різного характеру.

 

Ми живемо у мобільному світі. Це додатково підсилюється швидким поширенням простих у використанні та відносно недорогих смартфонів, електронних книг, планшетів та випуском спеціалізованого програмного забезпечення для них. Сучасні мобільні прилади багатофункціональні. Однією з функцій є доступ до контенту та навчання.

 

Термін «мобільне навчання» (м-навчання) mobilelearning(m-learning) належить до використання мобільних і портативних ІТ-приладів, таких як кишенькові комп’ютери, мобільні телефони і планшетні ПК у процесах викладання та навчання. Мобільне навчання тісно пов’язане з електронним та дистанційним навчанням, відмінністю якого є використання мобільних приладів. Навчання проходить незалежно від місця знаходження і відбувається за допомогою використання портативних технологій. Одним із найпоширеніших мобільних приладів серед молоді є телефон. Але, незважаючи на  доступність мобільних телефонів серед учнів та студентів, мобільне навчання недостатньо використовується у процесі здобуття знань. Самостійне навчання, гнучкість та миттєве отримання інформації є головними ознаками мобільного навчання.

 

Під час вивчення іноземної мови портативні та мобільні прилади використовують не лише для отримання та обробки інформації, а й для постійного навчання, наприклад, використання електронних словників, книг, надання аудіо- та відеопідтримки та інших засобів для вивчення мов.

 

Наведемо деякі з основних переваг:

  • Учні можуть взаємодіяти один з одним та з учителем, а не ховатися за великими моніторами.
  • Набагато простіше розмістити у класі декілька мобільних приладів, ніж декілька настільних комп’ютерів.
  • Кишенькові або планшетні ПК (КПК) та електронні книги легші і займають менше місця, ніж файли, папери, підручники і навіть ноутбуки.
  • Мобільні прилади можуть бути використані у будь-якому місці, у будь-який час.
  • Нові технічні прилади, такі як мобільні телефони, гаджети тощо, приваблюють молодь, яка, можливо, втратила інтерес до навчання.
  • M-learningчерез мобільний прилад робить навчання дійсно індивідуальним. Гнучкість, миттєвий доступ до інформації, яка необхідна для конкретного виду роботи, дозволяє підвищити результативність навчання.

 

Серед недоліків та проблем мобільного навчання є відносно короткий термін дії батареї, розмір екрана і ключовий розмір, можливості підключення, відстеження результатів і правильне використання інформації, технічна та методична підтримка.

 

Наведемо конкретні форми і методи впровадження мобільних технологій у навчальний процес:

  • Мобільний прилад забезпечує доступ до Інтернету на сайти з інформацією навчального характеру — застосовується як одна із форм дистанційного навчання. Одним із найпоширеніших способів використання мобільного телефону в навчальному процесі є доступ до глобальної мережі.
  • Мобільний телефон — це засіб відтворення звукових, текстових, відео- та графічних файлів, які містять навчальну інформацію. Для навчання використовують спеціальні програми для платформ стільникових телефонів, які здатні відкривати файли офісних програм, таких як OfficeWord, PowerPoint, Exel, текстові документи у різних форматах (txt, pdf). Прикладом успішного використання даного способу є ряд навчальних програм у Китаї та Японії.
  • Мобільний телефон і його функціональні можливості дозволяють організувати навчання з використанням адаптованих електронних підручників, учбових курсів та файлів спеціалізованих типів з навчальною інформацією — учбові посібники розробляють безпосередньо для платформ мобільних телефонів.

 

Наукові дослідження можливостей мобільних технологій та умов їх реалізації у системі освіти активно продовжуються, розробляють шляхи та методи впровадження їх у систему освіти.

 

Більшість сучасних студентів та школярів технічно та психологічно готові до використання мобільних технологій в освіті, і необхідно розглядати нові можливості, форми та методи роботи для ефективнішого використання потенціалу мобільного навчання. Для вирішення цих задач потрібні взаємні зусилля зі сторони керівників освіти, розробників програмного забезпечення, методистів, педагогів-практиків для забезпечення ефективності мобільного навчання. На думку Джоша Берсіна, генерального директора та президента компанії Bersin& Associates, мобільне навчання — це початок нової ери безпрецедентної швидкості, гнучкості та досягнень, які здатні надавати ключові знання та навички саме тоді, коли це необхідно.

 

Література

1.     Kumari Madhuri, Vikram Singh, Mobile Learning: An Emerging Learning Trend — HiTech Whitepaper,11,2009.

2.     Tremblay, Eric (2010). "Educating the Mobile Generation — using personal cell phones as audience response systems in post-secondary science teaching". Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 29(2), 217-227. Chesapeake, VA: AACE. http://www.editlib.org/p/32314.

3.     "Mobile Learning Update". Learning Consortium Perspectives. 2008. pp. 3, 5–13, 17. http://masieweb.com/p7/MobileLearningUpdate.pdf. Retrieved June 9, 2009. 

4.     Chet Hosmer, Carlton Jeffcoat, Matthew Davis, Thomas McGibbon "Use of Mobile Technology for Information Collection and Dissemination", Data & AnalysisCenterfor Software, March 2011.

Dounload PDF

Відгуки читачів