Земля — планета, на якій я живу! (До всесвітнього Дня довкілля)

 

Г. І. Гонтар, бібліотекар ЗОШ № 4, м. Шепетівка, Хмельницька обл.


 

Цілі: розширити поняття учнів про довкілля; виховувати любов до природи, інтерес до її охорони та вивчення.

Обладнання: малюнки планети Земля, звірів, квітів, про яких ітиметься на уроці, книжкова виставка.

Людина підкорила планету й тепер повинна навчитися управляти нею, осягнути непросте мистецтво бути лідером на Землі. Якщо вона знайде в собі сили повністю й до кінця усвідомити всю складність і неусталеність свого сьогоденного стану,взяти на себе певну відповідальність, якщо вона зможе досягнути того рівня культурної зрілості, яка дозволить їй здійснити цю нелегку місію, тоді майбуття належить їй. А. Печчеї

 

Бібліотекар. Сьогодні, учні, ми поговоримо про те довкілля, той дім природи, у якому живуть люди, тварини й рослини. Усі ми — живі творіння природи на планеті Земля, її біологічні мешканці, тож нам необхідно берегти свою Землю, бо вона в Космосі одна. Треба турбуватися про долю довкілля, адже воно — джерело тепла, добра і краси. І саме тому пам’ятаймо:

Земля не рабиня наша, а мати.

А ми на землі — не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Дерева, квіти, пташка і травиця від нас не завжди можуть захиститись.

А якщо зникнуть вони, чи зможемо на планеті жити ми?

 

Охорона довкілля— система заходів щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексіві забезпечення екологічної безпеки.

 

Учень

Рятуймо землю, а потім рятуймо небо.
Адже небо без птахів — не небо!
А Земля без звірів — не Земля!
Рятуймо мрії. Рятуймо ніжність.

Від кого рятуємо? Від себе!
Поки ще не пізно й можна хоч щось зберегти.
Все на землі потрібно берегти
І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті ти — лише її частинка.

 

Учениця

Вмійте природу любити,
Вам у походи ходити,
І мандрувати вам, друзі.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром —
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежинку у гаї.
Все це відрадою буде
Нашого рідного краю.

 

Бібліотекар. Природа Землі не тільки красива й корисна, але й дуже тендітна та вразлива. І ставитися до природи треба дуже обережно й дбайливо. З давніх-давен природа була основою життя людини. У ній людина знаходила все для задоволення своїх потреб: їжу, одяг, житло. Проте природа не безмежна у своїй щедрості, не залишається байдужою до проявів споживацького егоїстичного ставлення до неї .

 

Природа — це життя, вічне, прекрасне, цікаве, загадкове... Щоби більше дізнатися про природу, ми сьогодні будемо спілкуватися з нею, вести власні спостереження за її жителями.

Спочатку ми подорожуватимемо по лісах.

 

Учень

Ліс — це диво, ліс — це казка.
Тож ходімо в ліс, будь ласка.
В лісі є кущі і квіти,
В нім сплели дерева віти.

Трави, ягоди й грибочки,
В нім чарівні є куточки.

Бібліотекар. Ліси, як ви знаєте, бувають різні. Розкажіть, будь ласка, які ліси ростуть у нашій місцевості .(Повідомлення учнів про ліси Хмельниччини)

 

Бібліотекар. Всі ми добре знаємо, що в лісах живуть тварини. А які тварини живуть у наших лісах? (Відповіді учнів супроводжуються показом малюнків тих тварин , яких вони називають.)

 

Бібліотекар. Ось ми й побували в різних куточках Хмельниччини та познайомилися із загадковими й цікавими тваринками. Тільки наша планета Земля тваринами й рослинами. Рослинами, якими ми милуємося, з яких виготовляємо ліки, п’ємо цілющі соки. Як можна не милуватися ромашкою чи волошкою, фіалкою чи незабудкою? У нас в Україні волошку вважають символом кохання, безсмертник — це символ Сонця, ромашка — символ чистоти, калина — символ краси, мак — символ скорботи.

 

Учениця

Стривай! Не рви!
Квіти — це природи діти.
Дивись, вже розпустилися пелюстки.
Повинні всі ми розуміти,
Що їх потрібно берегти.

 

Бібліотекар. Розкажіть про свої улюблені рослини згадайте вірші про них.(Відповіді учнів супроводжуються показом малюнків тих рослин, про які вони розповідають вірші.)

 

Бібліотекар. Але хіба можна забути про наших співучих пернатих друзів — птахів. Птахи — найкраща окраса парків, садів. Але птахи не тільки прикрашають наше життя. Вони — наші помічники в боротьбі за високі врожаї полів, садів, городів. Розкажіть, будь ласка, чим корисні птахи. (Розповіді учнів про птахів. Відповіді супроводжуються показом малюнків тих птахів, про яких вони розповідають.)

 

Бібліотекар. Ось і закінчилася наша подорож планетою Земля. Ми дізналися багато цікавого про ліси, тварин і птахів, а ще більше ви можете дізнатися, коли прочитаєте ці книги. (Огляд літератури)

Dounload PDF

Відгуки читачів