Інтегрований підхід до вивчення іноземної мови

 

Магомедова Т. Д., Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді, Дніпропетровська обл.


 

Сучасні зміни структури та змісту шкільного курсу іноземної мови вимагають удосконалення уроку. І потрібно відзначити, що не кожний предметмає в своєму арсеналі такі різноманітні форми і засоби, які можна застосовувати унавчанні іноземних мов.

 

Головне завдання вчителя іноземних мов — дати учням міцні знання відповідно до вимог програми з предмета. Виконуючи це завдання, я реалізую всі навчально-виховні можливості предмета, докладаю всіх зусиль, щоб зацікавити учнів, а також використовую всі можливі засоби формування пізнавальних інтересів. Розвиток пізнавальних інтересів — одна з умов ефективного навчання іноземних мов.

 

Іноземна  мова володіє широким діапазоном міжпредметних зв’язків. Зміст тематики спілкування з іноземних мов тісно пов’язаний із географією, інформатикою, літературою, біологією, літературою, психологією тощо. Це дає можливість пробудити пізнавальні інтереси учнів, показуючи, як знання окремих дисциплін можна використати для вивчення іноземних мов.

 

Із метою формування пізнавальних інтересів я використовую нестандартні форми уроків, головною метою яких є пробудження інтересу до навчальної праці. До них можна віднести й інтегровані уроки.

 

Із цією метою був розроблений та проведений інтегрований урок із психології за темою «Спілкування. Листування». Саме такі уроки дають можливість глибше зрозуміти як предмет, так і сучасні та традиційні можливості використання засобів спілкування та застосування комп’ютерних технологій при цьому.

 

Проаналізувавши тематичне календарне планування іноземної мови та біології в 11 класі, ми прийшли до висновку, що ці два предмета шкільної програми об’єднує людина та її діяльність, екологічні проблеми людства. Тому й було запропоновано учням провести інтегрований урок іноземної мови з біологією за темою «Планета — наш дім».

 

Так як сучасне життя вимагає знання комп’ютера, а майже всі комп’ютерні програми складені англійською мовою, то цілком логічно було проведення інтегрованого уроку англійської мови з інформатикою, тема якого —«Листування електронною поштою». Цей урок дав можливість закріпити та проконтролювати ступінь засвоєння знань, умінь і навичок, сформованих на уроці інформатики, закріпити вміння користуватись комп’ютером. У той же час учні дізналися про необхідну для листування інформацію на англійській мові, а саме: код країн, електронну адресу, логін. Учні дізналися про складові частини електронної адреси. Обмінявшись адресою, школярі  мали змогу листуватись англійською один з одним.

 

Задоволення учні дістали від уроку-спектаклю, на якому вони презентували інсценізаціюуривку роману Г. Уелса “TheInvisibleMan”, поділившись на дві трупи та змагавшися на краще інсценування уривку.

 

Справжнім святом став позакласний захід «Різдво по-європейськи», на якому учні з захопленням ділилися з аудіторією знаннями краєзнавчого характеру: традиціями та звичками святкування новорічних свят.

 

Під час підготовки і проведення інтегрованих уроків можна зробити наступні висновки:

  • підвищується якість знань учнів із предмету;
  • розширюється кругозір дітей;
  • покращується цілісність сприйняття світогляду учнями;
  • розвиваються практичні навички застосування теоретичного матеріалу;
  • виховується любов до предмету;
  • розвиваються вміння працювати в колективі та висловлювати свої думки.

 

Виходячи з того, що інтеграція предметів — одна з перспективних тенденцій сучасної школи, я намагаюсь впроваджувати систему інтегрованого уроку в свою навчальну діяльність.

 

Реалізація інтегрованого підходу створює умови для підвищення інтересу до предмету, всебічного розвитку творчого потенціалу учнів, становлення духовної культури особистості громадянина України та європейського співтовариства.

Dounload PDF

Відгуки читачів