Інтервізія. Семінар-практикум для вихователів

 

І. В. Данченко, спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист, ДНЗ ім. Щорса, м. Мена, Чернігівська обл.


 

Мета: обговорити проблему використання інтерактивних технологій розвитку мовлення дошкільників; створити проект «Мовленнєва гармонія».
 
Хід заходу
 
До зали заходять ведучі та вітаються з присутніми у різні способи.
 
I. Привітання
 
1-ша ведуча
Добрий день усім, хто в залі,
Радо вас вітаємо!
Взяти участь в семінарі
Колег ми попрохаємо.
 
2-га ведуча вітається з присутніми з допомогою невербальних засобів (показує, як вітаються в інших країнах і пропонує привітатися у такий спосіб одне з одним).
 
3-тя ведуча показує пальчикову гімнастику «Добрий день».
 
4-та ведуча (привітання в офіційному стилі).
 
1-ша ведуча . Звісно, у кожного з вас є певні очікування щодо нашого семінарутренінгу. Можливо, хтось хоче отримати нову інформацію, ознайомитися з новими термінами, дізнатися про досвід своїх колег. Тому запишіть свої очікування ось на цих квіточках. Прикріпіть їх на нашому дереві очікувань. (Звучить музика.)
 
Свої очікування учасники пишуть на запропонованих квіточках, які ведучі прикріплюють на «дерево очікувань».
 
II. Вправа «Асоціації» (об’єднання у команди)
 
2-га ведуча . А зараз погляньте на спинки своїх стільчиків! У декого з вас на них є позначки. Вам випала щаслива нагода взяти участь у нашому семінарі. З яким видом транспорту ви себе асоціюєте? Зробіть вибір і об’єднайтеся в групи. Представтеся в групі, поясніть свій вибір та презентуйте роботу групи.
 
3-тя ведуча. Справжнім багатством за своєю суттю і навчальною цінністю є приказки і прислів’я. У лаконічних висловлюваннях приховані глибина і гострота розуму українського народу. Спілкування з дошкільниками, що виникає під час обговорення, тлумачення цих «перлинок» мають велике значення для розвитку у дітей мовлення і пізнання ними світу, усвідомлення одвічних загальнолюдських цінностей. Ми використовуємо приказки та прислів’я у своїй роботі, добираючи їх до різних тем. Наприклад, «перлинки» народної мудрості про слово та мову, які я пропоную вам продовжити, поки учасники команд готуються до презентації.
 
Мовленнєві «перлинки»
  • Без мови не підійдеш і до корови.
  • Щебече як соловейко, а кусає, як гадюка.
  • Язик свербить сказати, та треба мовчати.
  • Янгольський голосок — та чортова думка!
  • Лихо говірливому, та не добре й мовчазливому.
  • На його слові можна мур мурувати.
  • На ласкаве слово не кидайся, а за грубе не гнівайся.
  • Не бачила оком — не плещи язиком.
  • Слова ласкаві, та думки лукаві.
  • Стережися чоловіка, який не говорить, і собаки, що не гавкає.
 
III. «Презентація команд»
 
4-та ведуча . Настав час познайомитися з учасниками команд. Учасники першої команди мають відрекомендуватися, називаючи ім’я та прикметник до нього (я — творча Ірина). Учасники другої команди відрекомендовуються, використовуючи префікс най- (найстрункіша Ірина). А учасники третьої команди скажуть, як їх лагідно називають у сім’ї.
Учасники семінару презентують свої команди.
 
1-ша ведуч а . Для підвищення ефективності роботи з педагогічними кадрами ми використовуємо сучасні інтерактивні технології, що дають змогу забезпечити активність усіх учасників заходу та задіяти внутрішній потенціал кожного педагогічного працівника. Сьогодні ми проведемо інтервізію. Інтервізія (дослівно — це «погляд усередину, проникнення в суті»). Інтервізію можна присвятити як конкретній темі, наприклад, використанню нетрадиційних технік малювання, так і рганізації освітнього процесу в дошкільному закладі.
 
Відповідно до змісту Базового компонента дошкільної освіти мовлення є засобом і способом реалізації всіх сфер життєдіяльності дитини дошкільного віку в основних лініях розвитку. Отже, тема сьогоднішньої інтервізії — «Розвиток мовлення дошкільників».
 
IV. Інтервізія
Ведуча нагадує учасникам правила проведення інтервізії.
 
План проведення
1. Вибір учасників (5–6).
2. Обирання модератора (шляхом голосування).
Введення правил, яких мають дотримуватися всі учасники.
  • Учасники пропонують правила, а ведуча записує їх на ватмані (щоб бачили всі учасники).
  • Ураховувати кожну точку зору.
  • Не заважати одне одному.
  • Не перебивати одне одного.
  • Не критикувати уважно слухати.
  • Запитувати і висловлювати свою думку.
  • Чекати, коли модератор надасть можливість висловитися.
  • Дотримуватися регламенту.
3. Озвучування проблем
 
2 - га ведуча. А зараз кожен учасник розповість про свою проблему. Питання потрібно формулювати чітко, одним реченням. Учасники інтервізії озвучують свої проблеми, що виникають у них за темою.
 
4. Обирання однієї проблеми
 
3 - тя ведуча . Шляхом головування обирають одну проблему для обговорення.
Обрана тема: «Складність використання інтерактивних технологій розвитку мовлення дітей дошкільного віку».
 
5. Аналіз проблеми
Педагог, проблему якого обрали для обговорення, детальніше розповідає про труднощі, що у нього виникають під час роботи з теми.
 
6. Відповіді на запитання
Кожен з учасників має право поставити уточнювальні запитання.
 
7. Варіанти розв’язання проблеми
Учасники по черзі пропонують свої варіанти розв’язання окресленої проблеми, навіть незвичайні (регламент — 1 хв).
 
8. Підбиття підсумків
 
V. «Мовленнєва гармонія»
 
Завдання для команд: побудувати дім із запропонованих цеглинок, на яких написано методи і прийоми роботи з дітьми з розвитку мовлення, аргументувавши свій вибір.
Презентація командами свого проекту «Мовленнєва гармонія».
 
VI. Психологічна пауза
 
4-та ведуча . З учасниками семінару, які не задіяні в командах, працює психолог. Вона проведе психологічний етюд, кий ви можете використати у своїй роботі з дітьми.
 
VII. Музична пауза
 
1-ша ведуча . Зараз свою роботу презентує музично-театральна студія «Джерельце». Ви побачите розвагу «Дзвени піснями, Україно!».
 
VIII. Підсумки роботи семінару
 
Дерево побажань 
 
— Я впевнена, що кожен із вас отримав позитивні враження від нашого семінару-практикуму, дехто отримані знання використає на практиці, у декого виникли якісь запитання, а хтось, можливо, хоче дати пораду. Будь ласка, запишіть свої враження і побажання на цих яблучках. І нехай наше дерево побажань дасть свій урожай!
 
3 - тя ведуча . Нашу зустріч завершено. Сьогодні ми ділилися досвідом, дивувалися, сміялися, працювали, висловлювали свої думки. Дякуємо, колеги, за вашу активну участь у семінарі!
 
Література
 
1. Гавриш Н. Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят. Навчально-методичний посібник.— К. : Видавничий дім «Шкільний світ», 2006.
 
2. Крутій К. Л., Маковецька Н. В. Вчимося мови та розмови, або Читаємо разом.— Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2007. 
 
3. Піроженко Т. О. Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільника.— Тернопіль: Мандрівець, 2010.
 
4. Фесюкова Л. Б. Розвиток уяви та мовлення у дітей 4–7 років.— Х. : Веста: Видавництво «Ранок», 2007.
 
   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 2992
 
Догори