«Козацькому роду нема переводу» (свято для учнів середніх класів)

 

Г. Я. Солтан, спеціалізована школа «Надія», м. Львів


 

Завдання: 1) виховувати любов до України, повагу до національних традицій, шанобливе ставлення до запорожців; 2) виховувати добродушність, безкорисливість, товариськість, бажання завжди прийти на допомогу; 3) розвивати інтерес до занять фізичною культурою; 4) розвивати спритність, силу, швидкість.

Інвентар: гиря 16 кг; мішки; кеглі; надувні кульки; відра з водою; вареники; канат; молоко.

 

Хід заходу

Ведучий

Де Дніпро наш котить хвилі,

Рве стрімкі пороги,

Там країна вся велична,

Славний край розлогий.

Там козацтво виростало

Слави, волі здобували!

Україно, славний край козачий.

 

Ведуча. Із давніх часів в Україні є добра традиція: після трудового дня проводити свій вільний час, збираючись разом у єдине коло, із розвагами, іграми, позмагатися в силі, спритності, влучності та кмітливості.

Ведучий

Сьогодні свято, конкурс нині,

Сьогодні все козацтво тут,

І в цьому залі радість лине,

Козацькі забави ждуть нас усіх!

Ведуча. Вітаємо учасників спортивного свята «Козацькому роду нема переводу».

Ведучий

Дозвольте вам журі представити,

Хоч і серйозним воно є,

Та голос свій, свою усмішку

Кмітливості та жартам віддає.

Представлення членів журі.

Ведуча

Задля звитяги

Задля козацької слави

Розпочнемо козацькі забави!

 

1-й конкурс «Представлення»

Капітани команд по черзі представляють емблему та назву своєї команди. Тривалість конкурсу — 3–5 хв. Максимальна оцінка — 5 балів.

 

2-й конкурс «Стройовий»

Виконання організаційних вправ:

перешиковування з однієї шеренги в дві;

повороти праворуч, ліворуч, кругом;

перешиковування в одну шеренгу.

Максимальна оцінка — 5 балів.

 

3-й конкурс «Ще живе козацька сила»

По одному учасникові від коша піднімають гетьманську булаву (гирю 16 кг). Кожне піднімання приносить команді 1 бал.

 

4-й конкурс «Спритні козачата»

Команди шикуються в колону по одному. За сигналом перші гравці стрибають у мішках до кеглі, залишають мішки й бігом повертаються до своїх команд, займаючи місце останнього гравця. Наступні гравці біжать до кеглі, стають у мішки та стрибають назад. Перемагає команда, яка фінішує першою.

 

5-й конкурс «Осідлай коня»

На стартовій лінії перші учасники набувають упор лежачи на руках, другі — беруть їх за гомілки. За сигналом учителя пари починають рухатися до позначеного місця. Учасник, який йшов на руках, залишається там, другий учасник біжить до стартової лінії й набуває упор лежачи. Перемагає команда, яка фінішує першою.

 

6-й конкурс «Козацький гопачок»

Капітани команд мають за 1 хв якомога більше разів набути положення присіду, ногу на п’ятку, руки на поясі.

 

7-й конкурс «Міцні легені»

У конкурсі беруть участь по одному учаснику від команди. За сигналом вони мають надути резинову кульку, щоб вона тріснула. Перемагає учасник, який швидше виконає завдання.

 

8-й конкурс «Весела вода»

Учасники стають в шеренгу нога до ноги в положення широкої стійки ноги нарізно. На початку шеренги — відро з водою, в кінці — пусте відро. За сигналом учасники передають в долонях воду один одному, останній гравець наливає її в відро. Перемагає команда, яка за 2 хв набере у відро найбільше води.

 

9-й конкурс «Вареники»

У конкурсі беруть участь по двоє учасників від команди. Одному учасникові зав’язують очі. Він повинен нагодувати варениками свого товариша. Перемагає команда , яка швидше з’їсть вареники.

 

10-й конкурс «Перетягування каната»

Учасники команд стають у колону по одному, узявшись за канат обома руками. Канат розташовано так, щоб мітка на середині розташовувалася над лінією розподілу майданчика навпіл. За сигналом команди намагаються перетягнути суперників на свій бік майданчика. Перемагає команда, яка перетягнула канат на свій бік.

 

11-й конкурс «Кухоль молока»

У конкурсі беруть участь по одному учаснику від команди. За сигналом вони мають якнайшвидше випити 1 л молока.

Журі підбиває підсумки.

 

Українська козацька розвага «Кінь»

Учасники команди беруть за пояс один одного, ховають голову під руку того, хто стоїть попереду, і нахиляються, утворюючи «коня». Учасники другої команди по черзі розганяються та стрибають на «коня», який має втримати їх і провезти певну відстань (наприклад, 6 кроків). «Вершники» обов’язково мають втриматися на «коні». Якщо хтось із них упаде, то їм зараховують поразку й команди міняються ролями.

Журі оголошує та нагороджує переможців.

Ведучий. Дорогі діти! Сьогодні ви продемонстрували , що вас справді можна називати нащадками славних козаків. Ви були швидкими, веселими, винахідливими, сильними та дружними.

Ведуча. Бажаю всім доброго здоров’я, гарного настрою та успіхів у навчанні!

Dounload PDF

Відгуки читачів