Передплатна кампанія з січня 2019 закінчилася! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Оформлення школи на День учителя

Серед багатьох свят, що відзначаються в школі, особливо місце посідає День учителя, який проводиться першої неділі жовтня. Йому присвячуються шкільні вечори, театралізовані вистави та святкові концерти.

У багатьох школах цей день уважають саме Днем учителя, а не святом усієї школи: учителі приходять святково вдягненими, приймають привітання, квіти, ввечері влаштовують чаювання. Діти ж не почуваються на цьому святі «своїми». Навіть у дуже гарних школах, де панує справжня дружба дорослих і дітей, педагогічний колектив нерідко забуває про значні виховні можливості свята: формування любові до своєї школи, інтересу до професії вчителя.


Оформлення школи на День учителя

Серед багатьох свят, що відзначаються в школі, особливо місце посідає День учителя, який проводиться першої неділі жовтня. Йому присвячуються шкільні вечори, театралізовані вистави та святкові концерти.

У багатьох школах цей день уважають саме Днем учителя, а не святом усієї школи: учителі приходять святково вдягненими, приймають привітання, квіти, ввечері влаштовують чаювання. Діти ж не почуваються на цьому святі «своїми». Навіть у дуже гарних школах, де панує справжня дружба дорослих і дітей, педагогічний колектив нерідко забуває про значні виховні можливості свята: формування любові до своєї школи, інтересу до професії вчителя.

І в цей же день бажано віддати ініціативу проведення свята дітям — оформлення школи, випуск особливої стіннівки, підготовка концерту, самостійне приготовлене пригощання.

Оформлення школи буде не просто святковим (з кульками, квітами, привітаннями) — тема свята має пронизати все. В деяких школах цього дня вивішують фотопортрети всіх учителів, зроблені шкільними фотографами, або дружні шаржі (у тому випадку, якщо в школі гумор шанується і вчителі вміють не ображатися).

Шкільна стіннівка має бути особливо великою та святковою. У ній можливі такі рубрики: «Ними ми пишаємося» (учителі — про випускників школи), «Історія школи у фотографіях і спогадах учителів і випускників», «Народний учитель» (про учителів, які пішли на пенсію), «Улюблена вчителька» (замітки дітей про те, чим дорогий їм улюблений учитель, яку роль він зіграв у їхньому житті, у чому хотілося б наслідувати його) «Великі вчителі жартують».

Можна випустити й таку стіннівку: на аркуші ватману діти фломастерами обводять свої долоні, всередині поміщають свої фотографії у найніжнішому віці (один-два роки) і пишуть коротенькі привітання-побажання. Якщо зробити долоньки різнобарвними, стіннівка виходить яскравою і святковою. Можна оголосити конкурс на найбільш незвичайний заголовок.

Доречно оформити невеликі плакати з віршами, піснями, оповіданням, присвяченими учнями вчителям, з обов’язковим зазначенням авторів; жартівливий плакат на зразок «Улюблені слівця учителів».

Стіни школи можна прикрасити плакатами з висловлюваннями видатних людей про роль виховання, освіти, взаємостосунків учителя й учнів:

Навчаючи інших, ми вчимося самі (Сенека).

Найкращим доказом мудрості є безперервний гарний настрій духа (Монтень).

Природа дала людині в руки зброю — інтелектуальну моральну силу, але вона може скористатися цією зброєю й навпаки. Тому людина без моральних принципів виявляється істотою і найбільш нечестивою і дикою, ницою у своїх статевих і смакових інстинктах (Арістотель).

Навчися спершу добрих принципів, а потім мудрості, адже без перших важко навчитися останньої (Сенека).

Якщо навіть ти наодинці із собою, не говори й не роби нічого злого. Вчися набагато більше соромитися самого себе, ніж інших (Демокрит).

Об змінити людей, їх слід любити. Вплив на них пропорційний любові до них (Й. Песталоцці).

Лише той учитель впливатиме плідно на всю масу учнів, який сам знається на науці, розуміє і любить її (Д. І. Менделєєв).

Щаслива та школа, яка вчить завзято вивчати й робити хороше, ще більш завзято — краще і найбільш завзято — найкраще (Я. А. Коменський).

Своє неуцтво виправдовують неуцтвом учителів лише ті, які самі нічого не вміють робити й чекають, щоб їх тягли за вуха туди, куди вони самі повинні йти (Добролюбов).

Розширяти знання можна лише тоді, коли дивишся в очі своєму незнанню (К. Д. Ушинський).

Мудрість не боїться незнання, не боїться сумнівів, праці, досліджень, боїться одного: ствердження того, що вона знає те, чого не знає (Л. Толстой).

Властивість мудрої людини полягає у трьох речах: перша — робити самому те, що вона радить робити іншим, друга — ніколи не чинити супроти справедливості, а третя — терпляче переносити слабкості людей, які оточують її (Л. Толстой).

Добре сміється людина — значить, гарна людина (Ф. М. Достоєвський).

Засміятися добрим, світлим сміхом може лише глибоко щира душа (М. В. Гоголь). Посмішки й жарти мають пронизувати серйозність, як лавсан — вовняну тканину. Тоді людські стосунки не будуть зминатися (М. Свєтлов).

Хто не знає чужих мов, не має поняття про свою (Й. Ґете).

Особливу увагу діти можуть виявити до випускників школи та старих учителів, які пішли на пенсію.

Добре, якби учні власноруч виготовили «медалі» та вручили їх кожному вчителю з надписами відповідно до заслуг: «За терплячість», «За материнську любов», «За справедливість», «За моральну підтримку», «За оптимізм», «За веселий характер», «За доброту», «За вміння цікаво вести урок», «За неординарність мислення», «За суворість», «За некорисливість» та ін. Це мають вирішити самі діти. Головне — нікого не образити, адже картонна медаль — це нагорода, а не спосіб зведення рахунків з нелюбим учителем.

Якщо ви вирішили цього дня довірити старшокласникам проведення уроків у молодших класах, то більшість учителів зможуть спокійно й весело посидіти в учительській за накритими столами та скуштувати кулінарні вироби своїх учнів.

У старших класах діти можуть провести бесіди про видатних учителів: Песталоцці, Ушинського, Льва Толстого, Сухомлинського, Януша Корчака та ін. Звичайно ж, такі бесіди готуються заздалегідь і в підготовці велика роль належить шкільному бібліотекарю, який заздалегідь підбирає потрібну літературу та консультує промовців.

По шкільному радіо можна провести концерт за замовленнями, завчасно дізнавшись у кожного вчителя про його поетичні та музичні уподобання.

Можна зробити й по-іншому: в одному з приміщень влаштувати музично-літературну вітальню, де будуть підібрані улюблені пластинки й аудіокасети. Звичайно, вхід до такої вітальні буде відкритий і для учнів, але замовлення цього дня прийматимуться лише від учителів.

Запитання для інтерв’ю з учителем

·         Коли у вас виникло бажання стати вчителем ?

·         Де ви навчалися?

·         Що ви пам’ятаєте зі шкільного життя?

·         Які уроки ви любили, а які ні ?

·         Скільки років ви працюєте в школі?

·         Чи хвилюєтесь ви перед першою зустріччю з класом?

·         Про що ви думали, йдучи на перший урок?

·         Що вам подобається, а що не подобається у вашій роботі ?

·         Чим ви полюбляєте займатися вдома?

·         Ваш улюблений письменник, фільм, колір, музика, пора року тощо

·         Про що ви думаєте, йдучи до школи ? А зі школи ?

·         Ви вже давно працюєте в школі та класі. Перевіримо, чи добре ви їх знаєте.

·         Скільки поверхів у школі ?

·         Скільки вікон у класі?

·         Скільки сходинок потрібно подолати, щоб потрапити в школу?

·         Де стоїть стіл у кабінеті директора ? Завуча?

·         Як звуть шкільну буфетницю ?

·         Хто в нашому класі захоплюється спортом, музикою тощо ?

 

Відгуки читачів