Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Чи варто купляти дитині комп’ютер?

В якому віці варто купляти дитині персональний, власний комп’ютер? Зрозуміло, що малюку, який ще не пішов до школи, цілком достатньо буде нечастого спілкування з батьківським комп’ютером. А от семи-восьмирічний школяр уже цілком може прийти до вас і прямо заявити: «Хочу!»

Не варто лякатися цього: якщо у вас є така можливість і ви відчуваєте, що дитина вже достатньо доросла, купляйте. В цьому віці діти активно пізнають світ, і комп’ютер може допомогти в розвитку певних навичок. Психологи, наприклад, відзначають, що робота на комп’ютері розвиває навичку концентрації уваги. Щоправда, як завжди, від користі до шкоди — один крок: помірне перебування за комп’ютером поліпшує концентрацію уваги, а надмірне — погіршує. тому дуже важливо, скільки часу дитина проводить за комп’ютером.


Чи варто купляти дитині комп’ютер?

В якому віці варто купляти дитині персональний, власний комп’ютер? Зрозуміло, що малюку, який ще не пішов до школи, цілком достатньо буде нечастого спілкування з батьківським комп’ютером. А от семи-восьмирічний школяр уже цілком може прийти до вас і прямо заявити: «Хочу!»

Не варто лякатися цього: якщо у вас є така можливість і ви відчуваєте, що дитина вже достатньо доросла, купляйте. В цьому віці діти активно пізнають світ, і комп’ютер може допомогти в розвитку певних навичок. Психологи, наприклад, відзначають, що робота на комп’ютері розвиває навичку концентрації уваги. Щоправда, як завжди, від користі до шкоди — один крок: помірне перебування за комп’ютером поліпшує концентрацію уваги, а надмірне — погіршує. тому дуже важливо, скільки часу дитина проводить за комп’ютером.

Скільки часу можна дозволити дитині сидіти за комп’ютером?

У цьому питанні ви повинні виявити наполегливість і невблаганність, як у дозуванні ліків. дитина віком до шести років не повинна проводити за комп’ютером більш ніж 10–15 хвилин. для дітей у віці сім-вісім років обмеження становить 30–40 хвилин на день. У дев’ять — одинадцять років можна дозволити сидіти за комп’ютером не більш ніж одну-дві години на день.

Як правильно улаштувати комп’ютерне місце?

Важливо, щоб на монітор не потрапляло пряме сонячне світло й не падали відблиски від лампи. краще розташувати його в кутку або так, щоб задня поверхня упиралася в стіну. але при цьому не забувайте про те, що комп’ютерне місце має бути добре освітленим. і частіше провітрюйте кімнату маленького комп’ютерника, а також проводьте вологе прибирання. Можна поставити в приміщенні акваріум, він нормалізує вологість у приміщенні.

Як правильно сидіти за комп’ютером?

Не забувайте про те, що за комп’ютером сидітиме дитина, а не доросла людина, тому розміри комп’ютерного стола і стільця мають відповідати її зросту. Простежте, щоб дитина рівно тримала спину, не закидала ногу на ногу, не занадто перегинала зап’ясток, не задирала голову. досягти зручної посадки можна, поставивши під ноги підставку. екран має розташовуватися так, щоб відносно центра дисплея погляд падав трохи згори вниз, під кутом 10–20 градусів.

Перевірте, чи рівно стоїть монітор, чи не вимушена дитина повертатися до нього. Найкраще розташувати монітор на такій відстані, щоб дитина могла торкнутися його кінчиками пальців витягнутої руки.

Як убезпечити очі дитини?

Найбільше навантаження припадає на очі того, хто працює за комп’ютером. тому дуже важливо убезпечити очі дитини від перевтоми. крім виконання спеціальної гімнастики потурбуйтесь про те, щоб, дивлячись у монітор, дитячі очі не потерпали від занадто яскравих кольорів екранної картинки. Не полініться «пограти» з настройками монітору: відрегулюйте яскравість і контрастність так, щоб особисто вам було максимально комфортно. Якщо у вас не рідкокристалічний монітор, то обов’язково простежте за тим, щоб частота оновлення екрану була максимальною (не менші ніж 85, а найкраще — 100 і більше герц).

Важливо! 1. Якомога раніше виробити правильне ставлення до комп’ютера як до машини, інструменту для одержання знань, навичок, а не засобу одержання емоцій.

2.  Виробити з дитиною правила роботи на комп’ютері (наприклад,

·         20 хв грає, 25 хв займається іншими справами;

·         не їсти, не пити чаю перед комп’ютером;

·         виконувати домашнє завдання біля вимкненого комп’ютера). Домовитися, що ці правила виконуються.

3.  Обговорити з дитиною, як саме ви вчините, якщо бона порушить домовленість.

4.  Помічати, коли дитина виконує ваші вимоги, при цьому обов’язково говорити про свою радість і задоволення. Так закріплюється бажана поведінка.

5.  Не використовувати комп’ютер як засіб заохочення дитини. Під час хвороби та вимушеного перебування вдома комп’ютер не повинен стати компенсацією.

6. Допомагайте дитині справлятися з важкими почуттями, які неминуче присутні в житті будь-якої людини (нудьга, розчарування, образи) та які можуть підштовхнути дитину одержувати полегшення з допомогою комп’ютера.

7.  Якщо ви помітили ознаки залежної поведінки, не вживайте виховних заходів, не проконсультувавшись зі спеціалістами.

Які перші ознаки комп’ютерної залежності та як можна запобігти їй?

·         Якщо дитина їсть, п’є чай, виконує домашні завдання біля комп’ютера.

·         Провела хоча б одну ніч за комп’ютером.

·         Прогуляла школу — сиділа за комп’ютером.

·         Приходить додому й одразу ж сідає за комп’ютер.

·         Забула поїсти, почистити зуби (раніше такого не траплялося).

·         Перебуває в поганому, дратівливому настрої, не може нічим зайнятися, якщо комп’ютер зламався.

·         Конфліктує, погрожує, шантажує у відповідь на заборону сидіти за комп’ютером.

Залежність від комп’ютера не виключає тютюнопаління, вживання алкоголю (в Інтернет-кафе часто можна бачити молодих людей за комп’ютером і з пивом) і навіть наркотиків.

Якщо в дитини є можливість у реальному житті одержати те, що їй дає віртуальний світ, тоді вона захищена від комп’ютерних та інших залежностей.

Це:

·         яскраве, насичене, цікаве життя;

·         можливість відчувати азарт, ризик;

·         можливість відчувати та виявляти агресію у прийнятний спосіб;

·         можливість задовольнити допитливість;

·         можливість спілкуватися з однолітками.

Відгуки читачів