Передплатна кампанія з січня 2019 закінчилася! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Пані на дивані. Що треба знати, обираючи меблі: поради економіста

Вікторія САДКІНА

Диван, диванчик, диванище… В Китаї років тридцять тому наявність велосипеда і швейної машинки в домі були символом статку. Так і у нас: диван — майже соціальне явище. В якому домі немає дивана? Якщо немає, то це швидше виняток, ніж правило. Це явище не має соціальних і географічних меж: столичний бомонд і нові буржуа, скромні працівники й економні пенсіонери проводять вечори, сидячи (лежачи) на диванах. Ситий чоловік, що лежить з газетою в руках на дивані,— чим не символ тихого й урівноваженого сімейного помешкання?


Пані на дивані. Що треба знати, обираючи меблі: поради економіста

Вікторія САДКІНА

Диван, диванчик, диванище… В Китаї років тридцять тому наявність велосипеда і швейної машинки в домі були символом статку. Так і у нас: диван — майже соціальне явище. В якому домі немає дивана? Якщо немає, то це швидше виняток, ніж правило. Це явище не має соціальних і географічних меж: столичний бомонд і нові буржуа, скромні працівники й економні пенсіонери проводять вечори, сидячи (лежачи) на диванах. Ситий чоловік, що лежить з газетою в руках на дивані,— чим не символ тихого й урівноваженого сімейного помешкання?

Якщо бути уважним до навколишньої дійсності то часто можна знайти приклади «правила подібності». Як собака схожа на свого хазяїна, так і «відданий друг» — диван — стає копією свого господаря. Спільні риси простежуються як у характері так і в зовнішності. Через кілька років «спільного проживання» і диван, і чоловік починають скрипіти з приводу і без нього. Місцями з’являються плішини чи залисини. Фігура змінюється в обох: дещо обвисає, а десь провалюється. В особливо агресивних особин пружини, пардон, до непристойності стирчать і посвічуються крізь залишки оббивки.

Минають роки, і раптом цілком несподівано приходить усвідомлення, що в цьому житті час щось змінювати: чи то диван, чи то чоловіка. Ретельно зваживши всі «за» і «проти», розумієш, що купити новий диван дешевше. Після того як рішення прийнято й ідея одержати диван не дає спокою, старий диван раптом починає скрипіти з подвоєною силою. I от Вас уже починають переслідувати ще нечіткі, але вже солодкі диванні фантазії й видіння навіть у громадських місцях, не кажучи вже про усамітнені.

Отже, залишається вирушати на пошуки нового супутника життя вашого чоловіка. Провести маркетингові дослідження ринку диванів може кожен потенційний покупець, не маючи глибоких знань з економіки. Тим паче що слова «попит», «пропозиція», «маркетинг» давно стали рідними та знайомими не лише для професійних економістів, але й широкої публіки завдяки блакитним екранам і пшальтам газет. Початок моїм маркетинговим дослідженням ринку диванів було покладено під час відвідування величезного складу-магазину однієї великої вітчизняної фабрики. Розташований украй незручно — фактично за межею міста — склад-магазин, мабуть чекаючи на можливий купівельний бум, солодко дрімав. Знудьговані за рідкісним покупцем, продавщиці хижо визирали жертви диванних фантазій. Ледь опинившись у полі їх зору, покупець мимовільно починає замітати сліди в диванно-ліжкових лабіринтах, але марно. Оточивши покупця щільним кільцем піклування, вони переслідують його до моменту прийняття рішення про покупку. Особливо хитрі особистості з племені Покупців, розуміючи, що виходу немає і потрібно здаватися на милість переможця, тобто «ненав’язливого сервісу», ретируються у бік дверей. При цьому вони відвертають увагу продавщиць запитаннями й між іншим засвоюють багато корисної інформації про переваги меблів вітчизняного виробника. Він, звичайно ж, пропонує велику різноманітність диванів і при цьому за не дуже високі, як на вчительську зарплатню, ціни. Розшукувана парочка — диван і крісло-ліжко — обходяться мінімум у три тисячі гривень.

Однак початковий лікнеп подолано, навіть більше, було зроблено приємне відкриття, що, наприклад, оббивку можна вибрати за смаком покупця для будь-якої моделі м’яких меблів. Десятки зразків обивочної тканини заклично ниділи на стендах у центрі зали в очікуванні потенційних замовників.

Важко відмовити собі в задоволенні не зайти до фірмового салону італійських меблів (варіанти — румунських, німецьких, фінських, малазійських тощо), але туди можна зайти лише на екскурсію, оскільки виставляти ціни, нижчі за 9999 грн., вважається просто непристойним. Писк нинішнього сезону в подібних магазинах — дивани з оббивкою з натуральних тканин на зразок нефарбованої лляної рогожі. Мабуть… це гігієнічно, але не дуже практично. З практичного — шкіряні дивани та крісла всіх кольорів веселки й відповідними цінами. Ціна обчислюється елементарно — візьміть пару гарних італійських чобіт з натуральної шкіри, подумки розкладіть їх на енну кількість разів на шкіряному дивані, що сподобався, потім кількість порахованих пар помножте на вартість однієї пари. Виходить щонайменше дванадцять тисяч у вітчизняних грошових знаках. З екзотики — меблі з ротанга, але вони якось не витримують традиційних уявлень про м’які меблі.

Удосталь надивившись заморських дивин, розумієш, що підтримувати слід вітчизняного виробника. Це як два в одному — і патріотично і не настільки дорого. Добре, що ринкова економіка сприяла такому розмаїттю великих і маленьких вітчизняних виробників меблів, що можна розгубитися від наявних пропозицій.

Конструкційно виокремлюється кілька видів м’яких меблів — диван, канапе, крісло, софа. Особливо популярні перші три з них. Софа (широкий низький диванчик) асоціюється із солодкою східною розкішшю (не властивою нашому чи то менталітету, чи то рівню життя), тому рідко коли приживається в наших малогабаритних квартирах. Не варто особливо зупинятися на тому, що таке крісло чи диван, однак слід відзначити, що існує багато варіантів механізмів їх розкладання і це робить вибір досить цікавим заняттям. Маленькі диванчики — канапе, дуже компактні в нерозкладеному стані, висуваються вперед, утворюючи розкішні спальні місця. Канапе гарні ще й тим, що їх габаритні розміри варіюються від 140 до 180 см за ширини 90–100 см, а в розкладеному вигляді спальне місце має довжину 190–195 см, а ширина відповідає габаритній (варіанти — 100 см, 120 см, 140 см). Розмаїття канапе в продажу підтверджує їх комфортність і природність в умовах мало чи середньо-габаритних квартир. Крісла вражають різноманітністю моделей і барв, але крісло-ліжко в розкладеному вигляді має й недолік: ширина спального місця — лише 60 см. Моїм гостям це не сподобається. Отже, вибір зроблено, канапе — фаворит моїх купівельних прагнень. Залишилося лише знайти те загадкове, але дуже бажане місце, де ціна найбільш тішитиме око, гаманець, сімейний бюджет і чудово протиставить себе доводам і буркотінням дорогоцінного чоловіка, який і дотепер не вірить у твердість ваших намірів і все ще мило спілкується зі старим потертим другом біля телевізора. Виявляється, знайти його все-таки можна. Поспілкувавшись з величезною кількістю продавців, друзів, подруг і знайомих з теми своєї «навколо-диванної» епопеї, мені вдалося з’ясувати, що дрібніші майстерні з виробництва меблів роблять її аж ніяк не гірше (просто потрібно зачекати, поки замовлення виконають) і дешевше приблизно відсотків на 30–40. Потім вони здають її в численні магазини-салони. Я спитала себе, навіщо платити більше, і сміливо звернулася до майстерні. Скрипуче буркотіння чоловіка припинилося. Справа залишилася за малим: вибрати модель, оббивку і… спосіб доставки. Ціни на одну й ту саму модель можуть коливатися в межах 80–100 гривень, у разі покупки комплекту (в моєму випадку було вибрано два канапе однієї моделі — вузьке і широке) можна зекономити близько 180–200 гривень.

Смішний момент — розрахунок за доставку здійснюється так: 80 грн.— доставка до під’їзду, плюс 10 грн.— підйом на кожен поверх. Найсмішніше те, що ніхто мої канапе в під’їзді не піднімав вручну, приїхали вантажники, привезли канапе в розібраному вигляді, підняли на ліфті, зібрали в кімнаті за 20 хвилин і все. Тактовно промовчавши про особливості «національної доставки», я зраділа кінцевому результату — нові дивани в домі — це гарна прикмета. Поряд з обновками навіть старі меблі починають ніби рівнятися на них, і з обличчя коханого чоловіка ніби зійшов відбиток «тривалого спільного проживання»… І я, дописуючи статтю на новому канапе, починаю розуміти, що коли словосполучення «нова якість життя», яке побутує в сучасній маркетології, в прямому розумінні слова входить у твою квартиру і ти сама доклала до цього трохи терплячості, трохи винахідливості, трохи жіночої інтуїції, тобто всіх зусиль, причому аж ніяк не лежачи на дивані, то, слід сказати, результат того вартий!

Шановні пані, нехай у вашому житті відбуваються зміни, нехай у вашій оселі з’являються нові меблі, нові речі — новизна дає відчуття радості й бажання рухатися вперед — все вище і вище! Чого і вам бажаю! Ми заслуговуємо на це!..

 

Відгуки читачів