Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Урок-­свято в 1 класі «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо!»

А. В. Любочкіна, вчитель-спеціаліст,

НВК «Сніжинка-Норд», м. Донецьк

Мета: закріпити знання учнів про Україну, її символи; розширити і поглибити поняття про те, що «Я — громадянин України»; розвивати українське мовлення дітей, їхній кругозір; формувати громадські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини — України, її символів, традицій, обрядів.


Урок-­свято в 1 класі «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо!»

А. В. Любочкіна, вчитель-спеціаліст,

НВК «Сніжинка-Норд», м. Донецьк

Мета: закріпити знання учнів про Україну, її символи; розширити і поглибити поняття про те, що «Я — громадянин України»; розвивати українське мовлення дітей, їхній кругозір; формувати громадські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини — України, її символів, традицій, обрядів.

Обладнання: державні символи України (герб, прапор); Конституція України, література, плакати про Україну; вишиті рушники; коровай; рослини-символи: калина, барвінок.

Хід уроку

I. Організаційна частина

Облітав журавель

Сто доріг, сто земель.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

— Краще рідної немає!

II. Повідомлення теми та мети уроку

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай:

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

— Діти, ми народилися і живемо на нашій чудовій землі, в нашій славній Україні. Тут народилися і жили наші прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь народу українського, що сягає сивої давнини. Любов до нашої неосяжної Батьківщини починається з любові до маленької Батьківщини, до пам’яті про рідний поріг, стежки дитинства, до мудрості народної: легенд, пісень, казок.

Багато держав є, людей і мов різних,

Та кожному мила одна лиш, єдина,

Найкраща з усіх,— то є рідна країна,

Мені ж наймиліша — моя Україна.

III. Бесіда за темою уроку

— Україна — це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову,— це найдорожча у світі Батьківщина.

У всьому світі кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина —

Це наша славна Україна.

Про Україну, рідний край

Ти завжди, завжди пам’ятай.

— Із давніх-давен український народ славився не тільки працелюбністю, а й своїм талантом. Могли і пісню веселу чи сумну заспівати, і танець завзятий станцювати, і на народних інструментах зіграти.

IV. Музично-танцювальна пауза

Діти переходять до музичної зали і співають українську пісню «Ми малята-українці», танцюють український танець «Гопак».

V. Продовження бесіди.

— Коли ми говоримо про нашу державу Україну, ми не можемо не згадати про нашу столицю — Київ.

Київ — місто історичне,

Йому вже багато літ!

А воно красиве, вічне,

Серед зелені і квіт.

Київ — серце України,

І найкраще місто в світі,

Хоч пройшов усякі зміни,—

Гарний все — в зимі, чи в літі.

(Учитель показує плакати із зображенням краєвидів Києва і коментує кожну ілюстрацію.)

VI. Розповідь вчителя про символи України

— Кожна держава світу має свій герб, прапор та гімн. Це — символи дер­жави (Конституція України, стаття 20).

1. Гімн — це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнення народу. Автор українського гімну — Павло Чубинський. Він написав вірш у 1862 р (145 років тому). Композитор Михайло Вербицький створив музику в 1885 році. Називається гімн «Ще не вмерла Україна». Слухати його потрібно стоячи мовчки, з гордо піднятою головою.

2. Прапор — державний символ.

Це для всіх — ознака сили,

Це для всіх — ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синій — небо, жовте — жито.

Прапор свій оберігаєм,

Він — святиня, знають діти.

— Блакитний колір — це колір води, чистого неба, це символ миру. Жовтий колір — це колір вогню, сонця, без лагідних променів, без якого немає життя на землі, це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.

3. Герб — найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.

VII. Бесіда про українські обереги

(Діти переходять у кімнату народознавства.)

— Народним символом українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, і вірний своєму краю лелека. Всі вони — наші давні та добрі обереги.

1. За всіх часів і в усіх народів було найбільшою святістю, коли лежав на столі хліб. Хліб був мірилом життя. Будь-яке свято не обходилося без паляниці. Народжувалася дитина — йшли з хлібом, справляли весілля чи будували хату — неодмінно приходили з хлібом, дорогих гостей зустрічали хлібом-сіллю.

— Не кидайся хлібом, він святий! —

В суворості ласкавій,

Бувало, каже дід старий

Малечі кучерявій.

— Не грайся хлібом, то ж бо гріх! —

Іще до немовляти

Щасливий стримуючи сміх,

Бувало, каже мати.

2. Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи: у канадців — клен, у росіян — берізка, а у нас — верба і калина. Правду каже прислів’я: «Без верби та калини нема України».

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніше завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краю.

VIII. Узагальнення знань. Бесіда за питаннями

— Як називається країна, де ми живемо?

— Яку назву має народ нашої дер­жави?

— Назвіть столицю України.

— Які державні символи ви знаєте?

— Який у нас герб? Який прапор? Що означають його кольори? Як називається наш гімн?

— Які квіти є символом України?

— Яка мова є національною?

IX.    Підсумок уроку. Вивчення учнями вірша «Україна»

Україна — рідний край,

Поле, річка, зелен-гай.

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти.

Відгуки читачів