Зимові розваги

Ведуча рубрики Юлія Турчина, логопед
На жаль, батьки часто звертають увагу тільки на правильну вимову. Але існують і інші сторони мовного розвитку. Тому потрібно приділяти увагу правильному вживання прийменників в пропозиціях, закінчень в словах, розвитку зв'язного мовлення і т. д. Протягом наступного року на логопедичних сторінках нашого журналу ми будемо розглядати певні лексичні теми, спрямовані на розвиток мови у дітей.


Різноманітні завдання, подані у вигляді ігор, сприяють збагаченню словникового запасу, розвитку фонематичного слуху, розширенню кругозору й, безумовно, зацікавлять малюка. Сподіваємося, що ці завдання допоможуть дорослим визначити рівень мовленнєвого розвитку дитини.
Шановні батьки! Пам’ятайте, що спільне виконання вправ зблизить вас із дитиною, допоможе зрозуміти й допомогти їй.

Розвиваємо мовленнєвий подих
Розкладіть на столі білі сніжинки (шматочки вати) і запропонуйте малюкові здути їх. Стежте за тим, щоб щічки дитини не надувалися, а струмінь повітря був тривалим та безперервним.


Вітер зимовий подув на сніжинку,
Здув її легко, неначе пушинку.
Витягни губи у трубочку й ти,
Щоб тому вітру допомогти.
Щічки свої надувати не треба ––
Ой, білий сніг вже посипався з неба!


Розвиваємо слухову увагу
Запропонуйте дитині пограти в гру: «Дайте відповідь мені –– правду я кажу чи ні?»

 

Взимку, начебто пушок,
З неба падає сніжок.

У зимові теплі дні
Зріють кавуни рясні.

Взимку дістають малята
Лижі, ковзани, санчата.

У зимові холоди
Вовк у лісі спить завжди.

Взимку, щоб не захворіти,
У теплих шапках ходять діти.

В січні по садку гуляю,
Стиглі вишеньки зриваю.


Розвиваємо дрібну моторику
Виконайте з малюком такі вправи.

Вправа «Лижник»
В січні на лижах катався Борис,
Раптом в зимовий заїхав він ліс.
Там здивувався: «Чи я уві сні?
Ялинки стоять у зеленім вбранні!»
Така деревина у лісі одна ––
І влітку, і взимку зелена вона!


Вправа «Лижник»
Виконувати на три перші рядки вірша.
Вказівний та середній пальці витягнути й опустити вниз, середній та безіменний пальці притиснути до долоні великим пальцем. Вказівний та середній пальці пересувати по поверхні столу, імітуючи рухи лижника.
Вправу виконувати однією рукою, потім другою. Можна обома руками одночасно. Бажано, щоб вказівний та середній пальці під час виконання вправи сильно не згиналися.

 

Вправа «Ялинка»
Виконувати на три останні рядки вірша.
Переплести пальці обох рук. Щоб переплетені пальці опустилися вниз, як гілочки у ялини, долоні треба трохи підняти вгору.

Збагачуємо словниковий запас
Запропонуйте дитині вибрати предмети, що підходять для зимових розваг, обвести й назвати їх.

Запропонуйте дитині  повторити чистомовки та вірші про деякі з них.

 

Ижі-ижі-ижі,
В мене жовті лижі.
Швидко мчуся по лижні,
Дуже весело мені!

На санчата Саня сів,
З гірки з’їхати хотів.
Їхав, їхав –– не спинився,
У заметі опинився!

Взимку біла вся земля,
Ковзани бере маля.
Зу-зу-зу, зи-зи-зи,
В мене гарні ковзани!


Розвиваємо граматичні навички
Розкажіть дитині про те, що в лісі випав сніг і засипав усіх звірів так, що видно лише хвости та вуха. Запропонуйте малюкові здогадатися, чиї це хвости та вуха.
Це лисячий хвіст. Це заячі вуха тощо.



 

До зустрічі в наступному номері!

Dounload PDF

Відгуки читачів