Передплатна кампанія з січня 2019 закінчилася! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Ким стають шкільні відмінниці?

Незважаючи на те що словосполучення «дівчинка-відмінниця» негайно породжує образ чепурухи з бантиком, відмінниці бувають дуже різні. На їх характер і поведінку впливають переважно дві речі: наскільки легко чи важко їм дається навчання та якою є причина їх прагнення до найкращого результату.

Їм здається, що тільки-но вони перестануть надавати вчителям дрібні послуги, їм негайно почнуть занижувати оцінки та всіляко третирувати.


Ким стають шкільні відмінниці?

Незважаючи на те що словосполучення «дівчинка-відмінниця» негайно породжує образ чепурухи з бантиком, відмінниці бувають дуже різні. На їх характер і поведінку впливають переважно дві речі: наскільки легко чи важко їм дається навчання та якою є причина їх прагнення до найкращого результату.

Їм здається, що тільки-но вони перестануть надавати вчителям дрібні послуги, їм негайно почнуть занижувати оцінки та всіляко третирувати.

Найкраща

Мотивація: бути найпершою в усьому.

У школі. У них непогані здібності, і такі відмінниці живуть у режимі змагання з усім, що рухається. Змагальний інстинкт у них виховують дорослі: батьки або вчителі. Відмінниці цього типу не зможуть спокійно заснути, знаючи, що в якійсь сфері вони — не на першому місці. отже, тихо сплять вони дуже нечасто. однак будь-яка боротьба надзвичайно підбадьорює їх. У них мало подруг і багато неприятелів, спілкування їх цікавить лише як сфера застосування своїх лідерських якостей, а поведінка далека від зразкової.

Після школи. таким відмінницям нема куди подіватися, крім як стати відмінним фахівцем і вражати оточуючих кар’єрним ростом. однак їх особисте життя протягом тривалого часу не складається: відмінниці, що змагаються, дуже вимогливі не лише до себе, але й до оточуючих. З віком деякі з них стають більш м’якими та поблажливими. але це рідко додає їм щастя: справжнє життя для них полягає лише в змаганні.

Зубрила

Мотивація: терплячість і труд до п’ятірки приведуть.

У школі. Це зазвичай найнепомітніші дівчата в класі. Вони, як і відмінниці, що змагаються, хочуть бути першими в усьому, але в них попросту не вистачає на це здібностей. тому їх стратегія — взяти своє «як не миттям, то биттям». такі відмінниці об’єднуються з кількома однокласницями на ґрунті цілодобового зубріння. Всі ці відмінниці слухняні, неконфліктні та майже не спілкуються за межами своєї компанії. Хіба що в душі заздрять яскравим і товариським однокласницям.

Після школи.

Подальше життя відмінниць-зубрил залежить виключно від їх пихи. Якщо достатньо, то зубрила повільно, але вірно дряпатиметься вгору щаблями кар’єрної драбини. Якщо її у відмінниці значною мірою занижена самооцінка, то вона зможе стати працелюбним і відповідальним виконавцем.

Найкмітливіша

Мотивація: жити дуже цікаво.

У школі. У таких дівчат мільйон інтересів, сотня друзів і, навіть якщо вони не дуже привабливі, десяток кавалерів. а все тому, що вони товариські та цікавляться усім підряд. Практично будь-який предмет вони схоплюють на льоту, домашні завдання виконують на колінці в метро, п’ятірки для них — не головне. Головне — щоб було цікаво жити. Вони охоче дають списувати, розв’язують кілька варіантів контрольної для всього класу, а все тому, що свій варіант уже зроблено і потрібно чимось зайнятися до кінця уроку.

Після школи. Головна проблема, що постає перед такими відмінницями після школи,— визначитися, чим же вони хочуть зайнятися. дуже часто вони стають «великими дилетантами», начитаними, але не здатними зупинитися на певній сфері діяльності. але якщо їм вдається знайти справу, яка захопить їх цілком і не набридне через рік, вони реалізують себе і будуть задоволені життям.

У мене все добре

Мотивація: у кого в порядку книжки та зошити.

У школі. дивовижний типаж. для відмінниць цього типу навчання посідає не перше місце. для них це складова іміджу «У мене все в повному порядку». тобто відмінні оцінки їм потрібні настільки ж, наскільки потрібні чистий відпрасований одяг, акуратна зачіска, лад у кімнаті, вихований кавалер. коли в них щось не так, відмінниці почувається фізично некомфортно.

Після школи. Подорослішавши, такі відмінниці стають ідеальною аудиторією глянцевих журналів. Вони влаштовують своє життя на зразок будиночка ляльки Барбі, де все розкладено по полицях: стабільна робота, доглянутий чоловік, добротна іномарка. такі дівчата не прагнуть глибокої душевної розмови — занадто багато сил у них витрачається на підтримання рівноваги всіх складових свого благополуччя.

Підлиза

Мотивація: міняю гроші на стільці.

У школі. такі відмінниці першими кидаються витирати дошку, шукати крейду для вчителя та приносити класний журнал. і, звичайно ж, за це їх не люблять та уникають однокласники. Серед таких відмінниць відсоток донощиків за покликанням мізерний. Набагато більше тих, хто став жертвою помилкової стратегії «ти мені — я тобі». Відмінниці-підлизи зазвичай невпевнені в собі й у питаннях навчання не дуже розраховують на власні здібності.

Після  школи.

На жаль, сценарій, засвоєний відмінницею-підлизою в дитинстві, часто повторюється у дорослому житті. Вона робить усе можливе для збереження гарних стосунків з начальством, вважаючи, що це запорука її безпеки. Максимум, до чого вдається вислужитися підлизі,— стати в’їдливим заступником керівника.

Інтелектуальний лідер

Мотивація: тримати марку.

У школі. Ці відмінниці швидко стають інтелектуальними лідерами в класі. для цього їм необов’язково навчатися однаково блискуче з усіх предметів: достатньо глибоко знати лише кілька і володіти непоганою ерудицією. для таких відмінниць важливий авторитет оточуючих. до речі, вони вміють знайти собі комфортну нішу серед однокласників, створивши компанію «своїх» та поділивши територію з «чужими».

Після школи. Значна перевага таких відмінниць полягає у тому, що вони з дитинства знають, чим займатимуться в житті. З них виходять гарні управлінці, грамотні фахівці та нерідко наукові співробітники. до того ж, відмінниці — інтелектуальні лідери часто швидко знаходять собі партнера і утворюють з ним стабільний союз.

Звичайно, було б безглуздо кожну зустрічну на шляху відмінницю відносити до певного типу. але в будь-якому випадку, ті стратегії досягнення бажаного, що ми вибираємо в дитинстві, обов’язково вплинуть на наше доросле життя.

Відгуки читачів