Нестандартне заняття «Давайте жити в мирі!»

Н. С. Караванова

Мета: уточнити і поглибити знання дітей про добро і зло; закладати основи духовності дитини; розвивати здатність розуміти необхідність доброзичливих стосунків з однолітками та іншими людьми; формувати вміння висловлювати власну думку, об’єктивно оцінювати свої та чужі вчинки; учити відчувати настрій іншої людини; виховувати доброту, прагнення допомогти слабшому, милосердя, любов та дбайливе ставлення до природи; формувати спостережливість, допитливість, відчуття краси й потребу говорити про неї.


Нестандартне заняття «Давайте жити в мирі!»

Н. С. Караванова

Мета: уточнити і поглибити знання дітей про добро і зло; закладати основи духовності дитини; розвивати здатність розуміти необхідність доброзичливих стосунків з однолітками та іншими людьми; формувати вміння висловлювати власну думку, об’єктивно оцінювати свої та чужі вчинки; учити відчувати настрій іншої людини; виховувати доброту, прагнення допомогти слабшому, милосердя, любов та дбайливе ставлення до природи; формувати спостережливість, допитливість, відчуття краси й потребу говорити про неї.

Матеріал: магнітофон, записи музичного твору з дитячого репертуару, казковий герой (Зоряна дівчинка), метеорит із завданнями, космічний сюрприз, вірші, прислів’я, пісні.

Епіграф:

Давайте жити в мирі,

Немов одна сім’я!

Слова даруймо щирі

Всім людям — ти і я!

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Любі діти, у нас сьогодні дуже цікава зустріч. На вас чекають дивинки-цікавинки, сюрпризи. Як гарно, радісно, коли поруч багато друзів, а за вікном — така чудова пора року — весна зі своїм розмаїттям, день такий світлий, сонячний, і лунає весела музика. Це чудово, коли день починається з таких хвилин!

А тепер скажіть, мені, діти: що могло б статися, якби раптом у світі перестала лунати музика, не стало сонечка?

Спробуймо разом уявити: пташки перестали б співати свої веселі пісні, й струмочок не дзюркотів все так привітно... Тобто навкруги панувала б цілковита тиша. Чи хотіли б ви такого?

Д і т и. Ні!

В и х о в а т е л ь. Тож навіщо нам, людям, потрібна музика?

Д і т и. Музика дає задоволення, допомагає долати труднощі, робить людину добрішою, чутливішою, поліпшує настрій.

В и х о в а т е л ь. Так, ви кажете правильно. А я скажу вам ще ось таке: музика добре впливає не лише на людей, а й на все живе у природі — на тварин і на рослини. Без сонячного тепла не було б життя на землі та без душевного тепла не було б життя на землі, без любові не було б музики, пісні. Тож усміхнемося один одному і з добром у серці подаруємо всім присутнім свої усмішки та веселу пісеньку.

Лунає пісня «Усмішка».

В и х о в а т е л ь. Діти, ви так гарно і щиро заспівали, що навколо стало світліше і веселіше. А мені здається, ваш спів лунав над усією Землею і полетів далі, у космос до інших планет.

(До кімнати заходить Зоряна дівчинка із похиленою трояндою в руці.)

Вихователь. Добрий день, дівчинко?

Зоряна дівчинка. А що це таке «Добрий день»?

Вихователь. Ти не знаєш? Це — наше привітання. Ми тебе побачили і привіталися з тобою, побажали тобі добра!

Зоряна дівчинка. Як гарно! Я запам’ятаю — «Добрий день!» У вас так гарно лунала музика! Я почула її прилетіла на вашу планету. А як вона називається?

Д і т и. Наша планета — Земля!

Зоряна дівчинка. Це гарна планета, бо на ній є музика!

Вихователь. А як звати тебе?

Зоряна дівчинка. Я — Зоряна дівчинка.

Вихователь. Дуже приємно! Просимо, сідай біля нас, будь ласка!

Зоряна дівчинка. «Прошу», «будь ласка» — що це?

Вихователь. Це чарівні слова, або слова ввічливості. Наші діти знають таких слів багато. Вони зараз скажуть їх тобі.

Д і т и. Дякую, спасибі, добрий день, доброго ранку, добрий вечір, здрастуйте, здоровенькі були, на добраніч, вибачте, до побачення, перепрошую, вибачте, будьте ласкаві, даруйте.

Д и т и н а

Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Я всміхаюсь квіточці: хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику: «Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхаюсь, зичу всім добра!

(С. Жупанин)

В и х о в а т е л ь. Діти, а давайте запросимо це весняне сонечко до нас у кімнату, щоб нам з вами було тепліше і веселіше.

(Діти виконують пісеньку «Вийди, вийди сонечко...»)

З о р я н а д і в ч и н к а. Гарна пісенька! Дякую! Як у вас добре!

В и х о в а те л ь. А чому ж ти така сумна? Щось неприємне сталося?

З о р я н а д і в ч и н к а. Я прилетіла до вас ось із цієї (показує на одну із зірок) планети. Вона хоч і маленька, але дуже гарна. Я завжди підтримую тут лад, але на моїй планеті перестала звучати музика. Вже не співають птахи, зів’яли квіти. Моя улюблена троянда (показує) теж зів’яла і помирає.

В и х о в а т е л ь (бере квітку). Діти, а як можна було б допомогти нашій гості?

Д і т и. Ми поставимо троянду у воду з водою. В залі звучатиме багато музики, і це оживить її. А ще ми будемо граючись співати!

(Проводиться гра «Якщо весело живеться — роби так».)

В и х о в а те л ь. Молодці, так гарно погралися, адже музика дає дивовижну силу, і ми це з вами відчули.

Діти, чи потрібно любити і берегти природу?

Д і т и. Так!

В и х о в а те л ь. А хто ж навчає вас любити і берегти природу?

Д і т и. Мама, тато, вихователь.

В и х о в а те л ь. З маленьких літ мама навчає робити добро, берегти, любити, шанувати все, що тебе оточує. Бо якщо зірвати навіть одну квіточку і безжалісно викинути її, затремтить Всесвіт. Бо у Всесвіті все взаємопов’язане між собою: і люди, і тварини, і рослини. Всесвіт дуже чутливий. Тому і необхідно берегти все живе, що нас оточує, що створив Бог, і тоді всім нам буде добре жити.

Діти виконують пісню «Про синю квіточку».

З о р я н а д і в ч и н к а. Мені дуже сподобалася ваша пісенька і те, як ви говорите про добро і любов. Дякую!

В и х о в а те л ь. Діти, а може хтось з вас пригадає прислів’я про любов і дружбу? (Діти пригадують прислів’я.)

    Добро завжди перемагає зло.

    Добре ім’я — найбільше багатство.

    Роби добро, добро буде.

    Справжній друг завжди тобі добра бажає. В и х о в а те л ь. А які добрі справи робите ви, мої маленькі вихованці? Давайте розповімо про наші невеличкі добрі справи, які ви робили і робите повсякчас. (Виступи дітей.)

З о р я н а д і в ч и н к а. Молодці, дуже гарні справи ви робите! Дякую!

В и х о в а т е л ь. Проте, на жаль, у житті трапляється таке, що завдає прикростей людям і близьким, і чужим. Скажіть, іноді діти бувають неслухняними? Які вчинки вважаються недобрими?

Д і т и. Недобре обманювати друзів і дорослих, не дотримуватися обіцянок, хитрувати, вихваляти.

В и х о в а т е л ь. Так, діти, правильно ви кажете. Отже, погані звички залишимо і забудемо назавжди, а будемо робити лише добрі справи.

— Діти, я щось помітила цікаве в нашій кімнаті, давайте розглянемо разом. Та це бутафорський метеорит, на якому розміщені вказівки (читає).

Послухайте їх:

1.   Ліворуч підеш — шоколадку знайдеш.

2.   Праворуч підеш — загубиш улюблену іграшку.

3.   Прямо підеш — зробиш добру справу для

мами, тата, бабусі, дідуся.

В и х о в а т е л ь. Діти, хто з вас якою дорогою піде?

А які ж справи, на вашу думку, добрі? (Діти відповідають.) Одна з Божих заповідей навчає: шануй батька свого і матір свою та добро тобі буде.

(У вазі стоїть жива квітка. Вихователь бере в руки троянду і підходить до Зоряної дівчинки.)

В и х о в а т е л ь. Бачите, діти, сталося диво! Ось яку дивовижну силу має музика, пісня і добрі справи. Улюблена троянда Зоряної дівчинки знову жива! Візьми її, будь ласка. Нехай на твоїй планеті буде багато квітів, завжди співають птахи і ніколи не змовкає музика, нехай буде радість і добро.

(Зоряна дівчинка милується трояндою і показує її дітям, щоб і вони намилувалися нею.)

Виконується пісня «Давайте в дружбі жити».

З о р я н а д і в ч и н к а. Дуже дякую вам! Завжди співайте так, як сьогодні,— гарно. Я почую ваш спів, і ми співатимемо разом. (Знаходить хвіст комети, в якій є космічні сюрпризи, і передає виховательці.)

В и х о в а т е л ь. Це чудово! Всесвіт буде музичним і в ньому завжди пануватимуть добро, любов і злагода, взаєморозуміння.

Діти, ось вам і сюрприз — незвичайний, він із космосу. Дякуємо тобі, Зоряна дівчинко!

З о р я н а д і в ч и н к а. До побачення, любі діти!

Д і т и. До зустрічі, Зоряна дівчинко!

В и х о в а т е л ь. Діти, все що є у незвичайному сюрпризі, розглянемо на прогулянці і почастуємось космічними гостинцями.

Відгуки читачів