Передплатна кампанія з січня 2019 закінчилася! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

А якщо він один?

Лідія КАЛІНІНА

Добре пам’ятаю інформатику у своїй школі: зубріння бейсика, складання програм у зошитах і вічне питання: кому це потрібно? Можу сказати тільки одне: ми всі були в однаковому положенні «нічого не розуміючих»: і ті, у кого вдома був комп’ютер, і ті, для кого це в той час було ще недозволеною розкішшю. У школі комп’ютер стояв тільки в кабінеті директора, що марнів над ним, як Кощій над златом. Усе це продовжувалося доти, поки в 11му класі до нас не прийшла нова вчителька інформатики. Зміни були разючі й миттєві: два рази на тиждень ми стали ходити до університету радіоелектроніки, де абсолютно безкоштовно (імовірно, у новоспеченої вчительки були там знайомі) займалися цілу годину за СПРАВЖНІМИ комп’ютерами. А шкільні уроки інформатики ми стали проводити в приймальні директора (дотепер не уявляю, як вчительці вдалося з ним домовитися) біля єдиного комп’ютера. Тетяна Володимирівна розповідала нам про історію створення сучасних комп’ютерів, про їхніх творців і про можливості комп’ютера сьогодні. Іноді вона демонструвала складні програми в дії, іноді показувала якісь фільми або передачі. І ці уроки, що 25 учнів проводили біля одного комп’ютера, не проходили дарма! Отже, тема нашої сьогоднішньої розмови:


А якщо він один?

Лідія КАЛІНІНА

Добре пам’ятаю інформатику у своїй школі: зубріння бейсика, складання програм у зошитах і вічне питання: кому це потрібно? Можу сказати тільки одне: ми всі були в однаковому положенні «нічого не розуміючих»: і ті, у кого вдома був комп’ютер, і ті, для кого це в той час було ще недозволеною розкішшю. У школі комп’ютер стояв тільки в кабінеті директора, що марнів над ним, як Кощій над златом. Усе це продовжувалося доти, поки в 11му класі до нас не прийшла нова вчителька інформатики. Зміни були разючі й миттєві: два рази на тиждень ми стали ходити до університету радіоелектроніки, де абсолютно безкоштовно (імовірно, у новоспеченої вчительки були там знайомі) займалися цілу годину за СПРАВЖНІМИ комп’ютерами. А шкільні уроки інформатики ми стали проводити в приймальні директора (дотепер не уявляю, як вчительці вдалося з ним домовитися) біля єдиного комп’ютера. Тетяна Володимирівна розповідала нам про історію створення сучасних комп’ютерів, про їхніх творців і про можливості комп’ютера сьогодні. Іноді вона демонструвала складні програми в дії, іноді показувала якісь фільми або передачі. І ці уроки, що 25 учнів проводили біля одного комп’ютера, не проходили дарма! Отже, тема нашої сьогоднішньої розмови:

Зараз серед політиків модним стало дарувати школам комп’ютери. Причому саме в одному або двох екземплярах — щоб не перенапружуватися й одночасно заявити про себе. Мов, вистачить і цього. А от що робити в школах з одним комп’ютером учителям, чомусь ніхто не пояснив. Адже навіть якщо цей комп’ютер не буде захований для збереження в кабінеті директора, витягти з нього користь буде вкрай складно. Експерти пропонують не використовувати його на уроках із усім класом одночасно, а запропонувати дітям розділитися на гуртки. От якими можуть бути сфери їхньої діяльності.

Гурток № 1. Клуб «Комп’ютер»

Тут можна зібрати дітей, які цікавляться технікою. Їм буде цікаво довідатися про сам принцип роботи комп’ютера, подивитися (у міру можливості), як він улаштований. Як показує практика, цим охоче цікавляться школярі 5–7х класів. Вони успішно освоюють роботу з комп’ютером і можуть навіть виступати як експерти з його експлуатації (настроювання й навіть простого ремонту). У цей гурток найчастіше попадають діти, що вже знайомі з комп’ютером, уміють на ньому працювати й хочуть довідатися про нього більше. Члени гуртка можуть узяти на себе турботи щодо обслуговування техніки, стежити за розкладом роботи на комп’ютері, допомагати товаришам у його освоєнні.

Гурток № 2. Уроки з інформатики

Для тих дітей, що зовсім не знайомі з комп’ютером, потрібно влаштовувати лікнеп окремо від інших. Причому краще буде, якщо вам допоможуть у цьому їх більш «просунуті» однокласники. Складіть для них індивідуальний план, і нехай вони по черзі проводять уроки. Це буде корисно для обох груп. Обов’язковий курс: Windows, MS Office, графічні редактори, засоби роботи з Інтернетом. Зрозуміло, на базовому рівні.

Гурток № 3. Бібліотека

Це особливо актуально для сільських шкіл. Адже далеко не у всіх селах є бібліотеки, а отже, і доступу до літератури, особливо сучасної, багато які зі школярів не мають. Трохи гігабайт текстової інформації, записаної на шкільний комп’ютер (класика вітчизняної і світової літератури, детективи, технічна література, підручники), могли б істотно заповнити цю прогалину. Великою частиною цієї інформації сьогодні можна вільно скористатися за допомогою Інтернету. Якщо сюди додати кілька комп’ютерних енциклопедій (наприклад, «Енциклопедію Кирила і Мефодія»), кожен сільський школяр одержить таку бібліотеку, про яку ще недавно не могли мріяти навіть жителі великих міст. До речі, бібліотека може допомогти і вчителям: в Інтернеті зараз можна знайти безліч методичних матеріалів. А організацією доступу до інформації електронної бібліотеки, знов-таки, можуть зайнятися учасники комп’ютерного гуртка.

Гурток № 4. Керування школою

Ні, не подумайте, мова йтиме не про шкільне самоврядування. Зізнатися чесно, така «гра в доросле життя», на мій погляд, рідко дає дійсну користь. У нашому випадку варто говорити про реальну допомогу. Адже комп’ютер сьогодні не розкіш, а засіб керування. Вивчивши основні види документів, школярі можуть самі оформляти розклад занять, списки учнів, різноманітні звіти. Нехай якась частина шкільного життя проходить через їхні руки, тоді й саме це життя стане зрозумілішим, а всі члени гуртка відчують себе справжніми помічниками, «правою рукою» вчителів і адміністрації школи.

Гурток № 5. Шкільне видавництво

Для молодих журналістів знання комп’ютера й Інтернету необхідне. Видання шкільної газети, літературного часопису й інших періодичних видань школи повинне цілком лягти на їхні плечі. Пам’ятаю, у нашій шкільній газеті, головним редактором якої мені довелося бути в старших класах, учні до комп’ютера не допускалися взагалі. Ми здавали матеріали завучеві з виховної роботи, і вона сама набирала їх. Часто в таких випадках, через нерозбірливий почерк автора, текст статті під її рукою мінявся до невпізнанності.

Гурток № 6. Ігротека

Так-так, ви не помилилися. Ми нікуди, на жаль, не можемо дітися від комп’ютерних ігор, що наступають на нас, тому залишається тільки спробувати «розслабитися й одержати задоволення». А точніше, хоч мало-мало підкорити їх собі. Краще, якщо цей гурток стане додатковим задоволенням. Тобто якщо школяр хоче до нього вступити, він обов’язково спочатку має стати членом ще якогось гуртка. Загалом — це як десерт, одержуваний тільки після чесно з’їденого обіду. У цьому випадку у ваші руки потраплять найзапекліші фанати ігор. Для початку можна розповісти їм про створення популярних нині іграшок, про технології, що дозволяють створювати реалістичну графіку, тощо. Звичайно, для підготовки до цих занять вам доведеться чимало попотіти в пошуках інформації, але юні гравці повинні оцінити це по достоїнству. До того ж, знов-таки, вам можуть допомогти старшокласники, що знають про ігри набагато більше нас із вами. Проте не перетворюйте заняття в клуб аматорів ігор, пам’ятайте про те, що головна мета цього гуртка — навчити дітей правильно розпоряджатися своїм часом, виносити з ігор дещо позитивне, що в них є.

Таких гуртків, у дійсності, можна влаштувати безліч. Було б бажання й у вас, і в дітей. Хоча, я думаю, головне — щоб воно було у вас: тоді все вийде! До речі, нещодавно зустріла свою вчительку інформатики. Вона розповіла, що викладає зараз в університеті, але дотепер згадує школу, урок на одному комп’ютері й наші палаючі очі. А я згадую її очі... От так, від погляду до погляду, до нас і приходять справжні знання.

КОМП’ЮТЕРНИЙ БУМ

Шпигунська ручка зі вбудованою камерою

Японська компанія Green House випустила оригінальну кулькову ручку Pico PenShot, оснащену вбудованою цифровою фотокамерою. Знімки з максимальним розділенням 640x480 пікселів записуються у внутрішню флеш-пам’ять обсягом 8 Мегабайт. Цього, відповідно до інформації виробника, вистачить на 200-500 зображень, залежно віків. З’єднання з ком ся через порт USB. Ручка Pico PenShot може також відігравати роль веб-камери і звичайного флеш-нагромаджувача. Природно, власник зможе використовувати ручку Pico PenShot і за прямим призначенням, тобто писати нею на папері або якій-небудь іншій поверхні.

«ЖІНОЧИЙ» комп’ютер

На кухні люди, особливо жінки, проводять часу не менше, ніж в інших частинах квартири, тому недавно компанія Consumer Electronics Show у Лас-Вегасі представила ПК, створені спеціально для кухні.

Цей комп’ютер розрахований на роботу поруч із тостерами й соковижималками. Твердий металевий корпус Counter-Top PC має форму зрізаної піраміди і його важко випадково перекинути. Корпус має гумові ніжки, що врятують від несподіваних калюж на столі. Безпровідна клавіатура й пульт ДУ зроблені так, що їх можна мити під струменем води. ЖК-екран закріплений на рухливому кронштейні й чуттєвий до натискання. Є дисковод CD/DVD, порт Internet, слот для підключення PC Card і вхід для кабельного телебачення.

Монітор ПК може кріпитися також до нижньої площини кухонних шафок. Комп’ютер висить над кухонним столом, а його дисплей можна повертати в потрібний бік або складати. Тепер дрібниці бракує - зробити комп’ютер доступним для споживача, оскільки поки навряд чи багато хто зважиться придбати «кухонний» комп’ютер, ціна якого близько 3 тис. доларів.

«Тамагочі» відпочиває

Останнім часом усе більшої популярності набувають роботизовані іграшки. Недавно компанія Hasbo вирішила представити публіці ще один подібний витвір — маленького бойового жучка. Іграшка не тільки адекватно реагує на подразнення, але й навчається в процесі експлуатації. Крім того, компанія-виробник подбала про випуск жучків із різними «характерами»: на малюнку зліва направо представлені шустрий B.I.O. Acceleraider, агресивний B.I.O. Predator, сильний B.I.O. Destroyer і універсальний B.I.O. Stomper. Під час гри «комахи» можуть поєднуватися в групи, щоб протистояти ворожим полчищам, що намагаються вторгнутися на обжиту територію. На думку керівника проекту Марка Тилдена, нові іграшки користуватимуться величезною популярністю: адже вони надають дітям гнучкі можливості при моделюванні воєнних операцій, а їхня ціна не перевищуватиме 40 доларів.

ШПИЛЬКА

Чоловіки в шкільних творах:

  • Альоша Попович пильно дивився в потилицю Іллі Муромцеві.
  • Андрій Болконський часто їздив подивитися на той дуб, на який він був схожий як дві краплі води.
  • Базаров мужньо переносить іспит смертю.
  • Пан сів у карету й покинув себе на коня.
  • В Італії Гоголь відпочивав від ревізорів.
  • Борис не пошкодував для друга ані останнього шматка хліба, ані останнього патрона.
  • У результаті з Тихона виріс не чоловік, а справжнісінька вівця.
  • У романі «Батьки і діти» Базаров є не батьком, а дитям.
  • У своїх гумористичних оповіданнях великий Чехов нікого не бичує й не висміює, а просто намагається заробити грошей.
  • Великий російський художник Левітан народився в бідній єврейській родині.
  • Під час другого акту Софії і Молчаліна в них під сходами сидів Чацький.

 

Відгуки читачів