Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Урок математики в 3 класі

Т. О. Полішко-Скряга, вчитель вищої категорії,

Володимирська ЗОШ I–III ст., Скадовський р-н, Херсонська обл.

Тема. Розв’язування задач на зведення до одиниці. Застосування таблиць множення і ділення під час розв’язування задач і рівнянь.

Мета: формувати вміння учнів розв’язувати задачі на зведення до одиниці; закріпити вміння розв’язувати завдання на застосування таблиць множення і ділення; удосконалювати вміння розв’язувати рівняння; розвивати пам’ять, логічне мислення; сприяти вихованню взаємодопомоги в процесі групової роботи.


Урок математики в 3 класі

Т. О. Полішко-Скряга, вчитель вищої категорії,

Володимирська ЗОШ I–III ст., Скадовський р-н, Херсонська обл.

Тема. Розв’язування задач на зведення до одиниці. Застосування таблиць множення і ділення під час розв’язування задач і рівнянь.

Мета: формувати вміння учнів розв’язувати задачі на зведення до одиниці; закріпити вміння розв’язувати завдання на застосування таблиць множення і ділення; удосконалювати вміння розв’язувати рівняння; розвивати пам’ять, логічне мислення; сприяти вихованню взаємодопомоги в процесі групової роботи.

Обладнання: карта математичного океану, магнітофон, дидактичний матеріал до ігор «Математик», «Допоможи півникові зібрати пір’їнки», картки, таблиці, сигнальні картки, ілюстрації трьох Сніговиків (малий, більший і найбільший), саморобні довідники з математики.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Вступне слово вчителя.

— Сьогодні в нашому третьому класі — святковий огляд знань із математики. Ми з вами подорожуватимемо математичним океаном. Для того, щоб вирушити в таку далеку, цікаву й важку подорож, ми повинні перевірити себе.

Подивіться, діти, чи ви готові до роботи на уроці математики? Перевіримо, чи правильна наша осанка під час сидіння за партою (дивляться на плакат «Правильно сиди за партою»).

— Оскільки сьогодні ми працюватимемо в групах, пригадаємо правила роботи в групах.

   Уважно читати завдання-інструкцію;

   працювати так, щоб не заважати іншим;

   вислуховувати кожного члена групи;

   користуватися саморобними довідниками з математики;

   дотримуватися «Правила піднятої руки».

II. Контроль за корекцією знань учнів

1.  Перевірка домашнього завдання.

Задача № 440

На дошці записані два варіанти розв’язку задачі.

I варіант

1)  30 — 9 = 21 (м)

2)  21 : 3 = 7 (с)

II варіант

1)  30 — 3 = 27 (м)

2)  27 : 9 = 3 (с)

Діти повинні встановити, що перший варіант розв’язку задачі правильний тому, що за першою дією ми взнаємо, скільки метрів шовку витратили на всі сукні, а потім з витраченого шовку пошили 7 суконь.

2.  Усна лічба.

Гра «Назви від найменшого добутку до найбільшого»

— Діти, ви знаєте багато професій. І на сьогоднішньому уроці ви здобудете професію, якщо, дивлячись на ці картки, правильно назвете числа від найменшого добутку до найбільшого. З протилежного боку картки утвориться слово, яке буде вашою професією на сьогоднішньому уроці, якщо добре будете працювати. (Діти працюють.)

— Отже, яку професію ми сьогодні здобудемо? (Математик)

III. Повідомлення теми і мети уроку

  Сьогодні, подорожуючи математичним океаном, ми побуваємо у портах, таких як: «Задачний», «Рівнянь», «Обчислень», «Геометричний». І закінчується наша подорож в порту «Прибуття». Протягом подорожі ми розв’язуватимемо задачі на зведення до одиниці, приклади на застосування таблиць множення та ділення, також розв’язуватимемо рівняння.

1.  Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка.

2.  Подорож.

  Приготуватися! (Чути гудок корабля, крики чайок, звуки морських хвиль.)

Порт «Задачний» Усні задачі.

1)  Літак летить із Києва до Москви 1 год., а назад — 60 хв. Чому така різниця? (Відповідь: різниці немає, адже 1 год. має 60 хв.)

2)  На пляжі загоряло 24 дорослих, а дітей — у 3 рази менше. Скільки дітей загоряло на пляжі? (Відповідь: 8 дітей.)

3)  Олеся і Наталка збирали каштани. Олеся зібрала 8, а Наталка — в 3 рази більше. Скільки каштанів зібрала Наталка? (Відповідь: 24 каштани.)

3. Робота з підручником.

Задача № 444 (колективно)

9 год. — 72 л

1 год. — ? л

? год. — 40 л

— Скільки годин працював двигун? (9 годин)

  Скільки витратив він пального на 9 годин роботи? (72 літри)

— Що можна знайти, знаючи ці дані? (Якщо ми 72 : 9 = 8 (л), то ми дізнаємось, що на 1 годину роботи двигуна вистачить 8 літрів пального.)

   Чи можна відповісти тепер, на скільки годин роботи йому вистачить 40 л пального? (Так. Потрібно 40 : 8 = 5 (год.).)

  Отже, 40 л пального вистачить на 5 год. роботи двигуна.

Порт «Рівнянь»

— Діти, до нас в гості прийшов Півник з пір’їнками від свого хвостика. На кожній пір’їнці — рівняння. Якщо ми розв’яжемо ці рівняння, то він збере ці пір’їнки в пишний хвостик. (Діти розказують, як знайти той або інший невідомий компонент.)

Розв’язування рівнянь за варіантами.

I варіант

x · 7 = 21

4 · x = 24

56 : x = 8

II варіант

3 · x = 24

x · 9 = 27

x : 2 = 9

4.  Танцювальна хвилинка.

— То який ми танець станцюємо? Так, «Козачок»!

Два прихлопи,

Три притопи,

На носок,

На каблучок,

Руку вліво,

Руку вправо,—

Ми танцюєм козачок.

Ще крок вліво,

Другий вправо,

Змах руками,

Крок ногами,

Руки вниз на поясок,—

Ми танцюєм козачок.

5.  Продовження подорожі.

Порт «Обчислень»

Диференційовані завдання.

На дошці висять різного розміру Сніговики: великий, менший і найменший. Від розміру сніговика залежить складність завдання.

Розв’язати задачу. За 9 однакових цукерок заплатили 72 коп. Скільки цукерок можна купити на 48 копійок?

1)  72 : 9 = 8 (коп) — коштує 1 цукерка.

2)  48 : 8 = 6 (цук.) — можна купити.

Вставити знак «<» або «>». Довести.

4 дм * 6 см

2 м * 8 дм

3 дм 5 см * 30 см

3 дм * 18 см

2 дм 3 см * 32 см

6 дм * 2 м

Вставити пропущене число, щоб рівності були правильними.

(Перевірка, висновок.)

Порт «Геометричний»

Чи однакова кількість трикутників утвориться, якщо трикутник поділити вертикальною та горизонтальною лініями?

(Висновок учнів.)

6. Групова робота.

Перша група. Накреслити прямокутник зі сторонами: довжина 10 см, а ширина — в 2 рази коротша. Знайти периметр прямокутника.

1)  10 : 2 = 5 (см) — ширина прямокутника;

2)   (10 + 10) + (5 + 5) = 30 (см) — периметр прямокутника.

Друга група. Придумати умову і розв’язати задачу за опорною схемою.

Привезли — ? кг

Витратили — 5 дн. по 9 кг

Залишилось — 8 кг

1)  9 · 5 = 45 (кг) — витратили картоплі;

2)  45 + 8 = 53 (кг) — привезли картоплі.

Третя група. Розв’язати задачу за опорною схемою.

1)   9 * 7 = 63 (яб.) — в 7 рядах;

2)   63 : 7 = 9 (гр.) — всього груш;

3)   67 + 9 = 76 (д.) — всього фруктових дерев.

(Перевірка, висновок.)

IV. Закріплення знань

1.   Гра «Обчислювальна машина».

32->: 8->7-> + 35->: 7->8-> + 28 ->?

Відповідь: 100.

2.  Завдання «Поставити правильну стрілку».

На скільки більше?.. .

На скільки менше?.. .

У скільки разів більше?.. .

У скільки разів менше?.. .

Збільшили у ... разів.

Зменшили у ... разів

Збільшили на...

Зменшили на...

VI. Домашнє завдання

№ 456. Пояснення домашнього завдання.

VII. Підсумок уроку. Оцінювання знань

Порт «Прибуття»

Ось і закінчилася наша цікава подорож математичним океаном.

— Що ми сьогодні робили на уроці? Які труднощі у вас виникли в процесі роботи?

— Які б види діяльності ви б хотіли виконати на наступному уроці? Що для цього потрібно знати?

— Ви сьогодні добре працювали. Молодці! I кожен із вас здобув на сьогоднішньому уроці професію «математик».

Відгуки читачів