Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Свято-змагання з математики для учнів 1 класів «На лісовій галявині»

Г. М. Назарчук,

Олевська ЗОШ І–ІІІ ст. № 3, Житомирська обл.

Тема. Цікавий світ математики

Мета: закріпити обчислювальні навички додавання та віднімання у межах 10; вдосконалювати навички порівняння множин за кількістю елементів; визначати рівність або нерівність між ними; розвивати увагу, кмітливість, мислення, пам’ять; виховувати інтерес до уроку математики.


Свято-змагання з математики для учнів 1 класів «На лісовій галявині»

Г. М. Назарчук,

Олевська ЗОШ І–ІІІ ст. № 3, Житомирська обл.

Тема. Цікавий світ математики

Мета: закріпити обчислювальні навички додавання та віднімання у межах 10; вдосконалювати навички порівняння множин за кількістю елементів; визначати рівність або нерівність між ними; розвивати увагу, кмітливість, мислення, пам’ять; виховувати інтерес до уроку математики.

Обладнання: сюжетні малюнки, геометричні фігури, цифрові віяла, картки з числами, картки з різними завданнями, сонечко-відгадка, магнітофонний запис, «молодчинки», призи, мовні вислови:

1.   Математика — гімнастика розуму

2.   Хай розум переможе силу

3.   Математика — цариця всіх наук.

Хід уроку

1-й   ведучий

У нас сьогодні день незвичний —

Веселий він, математичний:

Ігри, конкурси, змагання

На кмітливість та знання!

2-й   ведучий

Як гарно сьогодні в кімнаті у нас,

I сонечко світить яскраво для нас,

Свято своє ми уже починаймо.

Уважними будьте, руку піднімайте.

Уміло мисліть, рахуйте, складайте,

Завдання усі ви сміливо долайте.

Звучить пісня «Вчать у школі».

Ворона

Кар! Кар! Кар!

Я — ворона-каркарона не проста,

Я — математична від дзьоба до хвоста,

Бо на уроках дехто вчителя не чує,

Та ворон все лічить і малює.

Прилетіла я сьогодні недарма —

Нагороди за майбутні

перемоги принесла.

Хочу чути і бачити, чи немає серед вас таких, що ворон рахують. Летячи до вас, обігнала гостей, які прямують до вас на свято. Зустрічайте!

Заходять гості — жителі лісової галявини: ведмедик, їжачок, білочка, лисичка, зайчик.

З в і р я т а. Добрий день, дорогі діти. Ми прийшли до вас у гості.

В о р о н а. Які ж гостинці ви нам принесли?

В е д м е д и к. Принесли ми загадки. Хто правильно їх відгадає, отримає від нас подарунки.

(Звірята загадують загадки. За правильні відповіді учні отримують «молодчинки» (намальовані маленькі сонечка). Відгадки — цифри. Учні виходять до дошки, кожен із зображенням цифри, про яку будуть розповідати вірш.)

   Йшли до вас ми через поле,

Там стерня нам ноги коле.

Тож під ноги слід дивиться

Стерня, мов цифра... (одиниця).

   Вигнув шию гарний лебідь,

Хоче він полинуть в небо.

Та у нього крил нема,

Бо це не лебідь — цифра... (два).

   Виламаю гілку з бука

І зроблю міцного лука.

Нехай стрілу несуть вітри,

А нам залишать цифру... (три).

   Хтось поставив рогачі

Виймати горщики з печі.

Ми в цю казку не повірим,

Бо рогачі — то лиш... (чотири).

   Вертоліт чомусь не може

В небеса себе піднять.

Це тому, що дуже схожий

Вертоліт на цифру... (п’ять).

   Із зернини виглянув росток,

І цифра вийшла для діток.

Зерна цього ніхто не їсть,

Бо це звичайна цифра... (шість).

   Я загадку вам несу,

Чи то цифру, чи косу.

Зрозуміло, мабуть, всім,

Що коса — то цифра... (сім).

   Хто це закотив до вас

Бабу снігову у клас?

Була баба на узліссі,

А для нас це цифра... (вісім).

   Хтось ґачок закинув у річку,

Ловить рибу невеличку.

Відгадаємо загадку

І впізнаємо... (дев’ятку).

   Дорогих гостей стрічаєм,

Бублики несем до чаю.

Їх багато на столі,

Дуже схожі на... (нулі).

Може, це не бублики,

А звичайні... (нулики).

1-й   ведучий

Ось вам цифри всі, малята.

Цифри, станьте по порядку!

Проходить парад цифр.

1.   Ось один чи одиниця,

І пряма й тонка, як спиця.

2.   А оце ось — цифра два,

В неї кругла голова,

Довгий хвіст, зігнута шийка —

Отака, як бачиш, двійка!

3.   Трійку — третій із значків

Складено із двох гачків.

4.   Ось чотири жартівливо

Випинає лікоть вліво.

5.   Потім вийшла погулять

На папері цифра п’ять.

Руку вправо простягнула

Ніжку бубликом зігнула.

6.   Цифра шість — немов замок,

Знизу круг, вгорі ґачок.

7.   Цифра сім як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

8.   Цифра вісім два кільця

Без початку, без кінця.

9.   Цифра дев’ять чи дев’ятка —

Наче в цирку акробатка.

Сторчака як перевернеться,

Зразу шісткою обернеться.

10. Цифра нуль або ніщо,—

Як стоїть він сам-самісінький,

То й не значить нічогісінько.

Та як одиницю поруч

Ми поставимо ліворуч,

То із двох значків у нас

Цифра десять стане враз.

2-й   ведучий

Перед вами рівно в ряд

Цифровий пройшов парад,

Треба добре цифри знати,

Гарно в зошит їх писати.

1 - й в е д у ч и й.

Розгадаємо задачі — незвичайні, жартівливі! (Загадують звірята.)

   Каже мати-квочка:

У мене два синочки

Та чотири дочки —

Скільки ж діточок у квочки?

   На травиці біля хати

Метушаться цуценята,

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних — скільки всіх?

   Три веселі киці

Грались на травиці.

Рижик теж до них прибіг —

Скільки кошенят усіх?

   У Оксанки у руці є чотири олівці,

А в її подружки Віри,

Ось погляньте, теж чотири.

Полічіть-но всі оці кольорові олівці.

   На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду,

Троє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей.

   П’ять берізок і три клени

Вмить зобразила Олена

І спитала: — Скільки в мене

Всіх дерев зелених?

Полічить вона не може!

Хто Оленці допоможе?

   Іде маленька Валя,

Веде її Наталя,

Зустрілось п’ять хлоп’ят —

То скільки всіх малят?

   Було у Марини

Сім ягід малини,

Шість ягідок з’їла.

А скільки лишилось?

   Сидів хлопчик біля річки,

Він впіймав аж три плотвички.

Котенятко одну вкрало.

Скільки рибок в нього стало?

   Швидко їде Федя

На велосипеді.

А за ним — ще п’ять малят.

Скільки хлопців іде в сад?

   На полиці вісім книг.

Коля зняв одну із них.

Хто тепер сказати б міг,

Скільки на полиці книг?

   Ох було ж у нас мороки,

Посварились дві сороки.

На їх шум ще дві примчали.

Скільки разом птахів стало?

   Десять хлопчиків завзято

Про щось сперечались.

Двоє з них гукнула мати —

Скільки їх зосталось?

   Чотири книжки є у мене,

На п’ять більше в Нати.

Скільки разом у нас книжок,

Треба нам дізнатись.

2 - й в е д у ч и й. Який гість зараз порадує нас своїми завданнями, дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Колючий звірок у лісі блукає,

Грибочки і яблучка на голки натикає,

Зовуть його просто, зовуть його так,

Колючий звірок — це просто... (їжак).

Ї ж а к. Знайдіть помилку, якої я припустився. (Діти знаходять помилку і правильно підставляють під малюнками цифри.)

Ї ж а к. Моє друге завдання — гра «Лабіринт».

1 - й   в е д у ч и й. Молодці! Тобі, їжачок, ми даруємо пісню.

Звучить пісня «Маленький ежик».

2 - й   в е д у ч и й. Свої завдання пропонує Зайчик.

З а й ч и к. Я поспішав до вас, ніс цікаві завдання. Але...

Де не взявся вітерець,

Непосида-пустунець,

Покрутився біля цифр —

Розігнав їх в одну мить!

Прошу вас, допоможіть сніжинкам-доням знайти своїх мам.

(На дошці — три великі сніжинки із цифрами: 8, 6, 9. Учні відшукують серед розкиданих по підлозі сніжинки-приклади з такими відповідями. Хто перший впорався, той і переміг.)

З а й ч и к. Молодці! Всі доні знайшли своїх мам.

1 - й в е д у ч и й. Нагородою нам буде ось цей сюрприз!

Інсценування «Казка про нуль».

В е д м е д и к. Я теж хочу побачити, які першокласники розумні діти.

Завдання 1. Скільки трикутників сховалося?

Завдання 2. Розділити квадрат на два трикутники.

трикутник на чотирикутник і трикутник:

прямокутник на два квадрати:

Завдання 3. Побудувати з двох паличок на парті квадрат (потрібно використати куточок парти).

1-й   ведучий

Гарно ви рахуєте,

Гарно ви міркуєте,

Уважно слухаєте всі,

Бо знання потрібні всім.

Ви дуже гарно потрудились,

Тому трохи стомились.

Тепер настав час відпочинку —

Давайте зробимо фізкультхвилинку.

Руки в боки, руки вниз,

Раз-два-три, не помились

У долоні хлоп-хлоп,

І ногами топ-топ.

Мов годинник зробим так:

Тік-так, тік-так.

Тихо сіли на стільці.

Я скажу вам: «Молодці!».

2 - й в е д у ч и й.

Білочка теж несла нам завдання, але трапилась біда...

Білочка

Бом-бім! Бом-бім!

Загорівся ось мій дім!

Треба всім вам поспішити

І пожежу погасити!

Лише той мені допоможе, хто найпершим поставить правильні знаки: «>», «<», «=».

4 + 2 ... 5 — 4     6 + 2 ... 8 + 2

8 — 2 ... 4 + 2     6 — 2 ... 5 + 4

5 + 3 ... 10 — 2   4 + 6 ... 3 + 7 7 — 3 ... 8 — 4    10 — 2 ... 6 + 3

9 + 1 ... 8 + 2

Б і л о ч к а. Молодці! Старанні діти. А хто виконає таке завдання? Хто впорається першим, отримає приз. (Вставити знаки «>», «<», «=».)

7 ... 3 = 4     4 ... 2 = 6     8 ... 2 = 6

8 ... 2 = 10   5 ... 2 = 3     6 ... 2 = 8

Л и с и ч к а. Які чудові діти вчаться у першому класі! У подарунок вам я принесла ребуси. Що таке ребуси? Так, це зашифровані слова. Будьте уважні!

Г1НА

АК3СА

40А

С3Ж

ВІ3НА

ПІ2Л

5’НИЦЯ

Р1НА

3БУНА

С3БОК

Л и с и ч к а. Наступне завдання перед вами на дошці. Коли ж ви постараєтесь і впораєтесь із цим завданням, то прочитаєте зашифроване слово.

(Ha дошці висить малюнок сонечка. Всередині розміщені літери, а зверху навпроти кожної літери цифра-відгадка.)

Команди по черзі розв’язують приклади. Якщо всі приклади будуть розв’язані правильно, то вболівальники кожної команди прочитають слово «Молодці».

5 + 3 = 8   4 + 4 = 82 + 6 = 8

9 — 2 = 76 + 1 = 7       3 + 4 = 7

2 + 4 = 63 + 3 = 61 + 5 = 6

3 + 4 = 7       10 — 3 = 7    9 — 2 = 7

6 — 3 = 39 — 6 = 38 — 5 = 3 5 — 4 = 1      10 — 9 = 1    6 — 5 = 1

10 — 8 = 2    4 — 2 = 2      5 — 3 = 2

Підсумки змагання.

Ведучі

Закінчилось наше свято,

Були усі ви молодці!

Звірята нагороджують переможців за І, II, III місця.

 

Відгуки читачів